Arcátlan banki csalás hiúsult meg egy ügyintéző éberségének köszönhetően

Egy idős ausztrál hölgy majdnem 2000 dollárt veszített egy csaló miatt, de egy éber banki ügyintéző időben felismerte a csalást, és megakadályozta a pénzátutalást.

Az esetet a Daily Mail számolt be, amely szerint egy ismeretlen férfi próbálta meggyőzni a 60 éves nőt, hogy sürgős műtétre van szüksége, és ehhez Törökországból Nagy-Britanniába kell repülnie, ezért kérte a nőtől a 2000 dollárt. A hölgy a helyi NAB bankba ment, hogy elindítsa az átutalást.

Az NAB bank ügyintézője, Dilan Pathirannahalage azonban gyanakodni kezdett, amikor észrevette, hogy az idős hölgy nem tudja pontosan, hogy hívják a férfi, aki állítólag a barátja. Az ügyintéző a nő és a férfi közötti üzenetváltás során arra lett figyelmes, hogy a szerelmes üzenetek mellett több sürgető, zsaroló hangvételű üzenet is szerepel. A férfi által előadott történet a betegségéről is kétségeket keltett.

Pathirannahalage felvilágosította az idős hölgyet, hogy valószínűleg csalás áldozata lett, és bár a szerelem elvakította, a csalás-megelőzési csapat segítségével sikerült meggyőzni a nőt arról, hogy ne utalja át a pénzt.

A Scamwatch adatai alapján az ausztrálok évente körülbelül 33 millió dollárt veszítenek el romantikus jellegű csalások miatt.