A két jégkrémmárka kiválása az Unilever bejelentése szerint várhatóan 2025 végéig végbe is fog menni. Az Unilever azt is közölte, hogy a szétválás után közepes alapérték-növekedést és szerény árrésjavulást kíván elérni. A részvényesek örömmel fogadták a nagyszabású átszervezés hírét – írja a Reuters nyomán az Index.
Hein Schumacher vezérigazgató az újságíróknak elmondta, a tervek szerint a fagylaltüzletágat egy különálló amszterdami székhelyre költöztetik át, de nyitott a lehetőségekre azzal kapcsolatban, hogy hol kerülhetnének tőzsdére az ágazathoz tartozó világmárkák.
A fagylaltüzletág az Unilever globális értékesítésének mintegy 16 százalékát teszi ki, egyes országokban pedig harmadát vagy 40 százalékát.
Az Unilever a költségmegtakarító programot egyébként azzal a céllal álmodta meg, hogy a következő három évben mintegy 800 millió eurónyi összeget takarítson meg.
Schumacher nem részletezte, hogy mely régiókat sújtják majd legsúlyosabban az elbocsátások.
A HVG szerint ugyanakkor az átszervezés „jó eséllyel” a magyar leányvállalatot, az Unilever Magyarországot is érinti, mely több mint 1300 embert foglalkoztat. Az Unilever 1991 óta van jelen Magyarországon, Nyírbátorban és Veszprémben működik gyára.
Kiemelt fotó: Facebook