A kormány ezzel a döntéssel egységesítette ennek a termékkörnek az adózását. A kérdés most már az, hogy az árcsökkenés eljut-e a vevőkhöz. Ennek járt utána a Portfolió.

A köznyelvben túró rudiként hivatkozott áru a hivatalosan "desszert jellegű sajtkészítmény" néven futó termékkör része, amelyeknek jövőre a 1806-os és a 2106-os vámtarifaszámú képviselői kerülnek be a kedvező adózás alá.

Bár a kormány nem indokolta érdemben a döntést, érdemes felidézni Varga Mihály pénzügyminiszter szavait, amelyet még a 2018-as költségvetés beterjesztésekor mondott, vagyis, hogy

ha a gyermeke tudná, mi az az áfa, a Túró Rudi áfáját csökkentené.

Az Auchan egyértelműen fogalmazott a csökkentést illetően:

Ha a beszerzési árak lejjebb mennek, azonnal érvényesítjük a fogyasztói árakban és ha áfacsökkenés lesz egy bizonyos termékkörnél, akkor ott is csökkenteni fogjuk az árakat, amikor ez életbe lép.
Ennek tükrében 2024. január elsejétől várhatóan alacsonyabb lesz az Auchannál a túró rudi ára, "az áfacsökkentés mértékét biztosan követni fogjuk, így forgalomnövekedésre is számítunk" - írta a cég. Ez egy széles, 20 különböző termékből álló népszerű termékkört érint majd.

A Tesco szerint:

Természetesen a csökkentést tovább adják a vásárlók felé, így csökkenni fog a rudi ára.

A lánc szerint kezdetben jelentős forgalomnövekedés lesz, de ez a kezdeti lendület egy hónap alatt elül és később, lassú növekedésre, stagnálásra számítanak.
A Tesco- nál összesen 37 hasonló termék adózik majd 18 százalékos áfakulccsal.

A Penny nyilatkozata szerint a saját márkás Sissy Rudi termékének áfatartalma már a túró rudira vonatkozó jogszabály megjelenése előtt is a 18 százalékos kategóriában volt, ahogyan néhány márkázott árucikket szintén az alacsonyabb forgalmiadó-kategóriában kínáltak.