Amikor az orvosi egyetemre járó lányom a múlt héten benyújtotta a számlát, hogy fizessem a Medicina által kiadott tankönyvét, ami 40 ezer forintba kerül, leesett az állam. Még ha a teljes tankönyvcsomag kerülne ennyibe, akkor is sokallnám, nemhogy egyetlen tárgyhoz tartozó kiadvány!
Az iskolakezdés minden család pénztárcáját megterheli, és ebben nagy része van nemcsak a tanszereknek, de az iskolán kívüli plusz könyveknek, fejlesztő füzeteknek is. Van azonban néhány trükk, amivel rengeteget spórolhatunk:
- sok iskolának a könyvtárából is ki lehet kölcsönözni a szükséges irodalmat, és elég az év végén visszaadni, hogy majd a következő évfolyam is ugyanígy megkaphassa, feltéve, hogy nem változik menet közben az anyag;
- spórolást jelenthet az is, ha utánanézünk, lehet-e használtan vásárolni az adott kiadványt;
- de akár össze is állhatunk az osztálytársak szüleivel, hogy kedvezményt kapjunk, így a szállítási költség is szétoszlik;
- szintén kedvezőbb áron juthatunk hozzá, ha a papír alapú könyv helyett E-könyvet vagy hangoskönyvet választunk.
A covid időszak alatt a könyvpiac leginkább az online vásárlás felé tolódott el és ez a tendencia a mai napig jellemző. Noha a könyvesboltok már jó ideje nyitva vannak, az online jelenlét most már elengedhetetlen még a legkisebb könyvforgalmazónak is.
ha mondjuk egy matematikai fejlesztő vagy gyakorló könyvet vásárolnánk csemeténknek.
- magyarázta a keresési szokásokat Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője.Sokan nem is gondolnák, de nem kevés pénzt takaríthatunk meg azzal, ha nem állunk meg feltétlenül az első ajánlatnál, hanem tovább böngészünk vagy épp specifikusabban keresünk.
- adott egy újabb ötletet Ludánszki Edit marketing specialista.
Persze azok, akik el szeretnék nekünk adni a portékájukat, ugyanúgy ismerik ezeket a törvényszerűségeket. Hiszen nekik sem mindegy, hogy hányadik találatként vagy milyen kedvező feltételekkel jelennek meg egy-egy kereséskor. Sok bolt ha előbb nem, hát a covid időszak alatt az online értékesítésre helyezte a hangsúlyt, ám jó páran nem voltak felkészülve a hatékony online jelenlétre. A keresőmotorok nem listázták őket hatékonyan, így kevesebb eséllyel jelentek megy egy-egy keresésnél.
- magyarázta a szakember.Szesztay Péter szerint a legegyszerűbb megoldások sok esetben azért nem tudnak megvalósulni, mert a kis webáruházak nem fordítanak kellő figyelmet erre, illetve nincs kapacitásuk a plusz feladatokra. Szerinte azonban mindenre van megoldás.
- sorolta a lehetőségeket a szakember, aki szerint ahhoz, hogy hosszú távon a Google találati lista előkelő helyét foglalja el egy weboldal, a SEO-val foglalkozó cégek számos olyan tippet is tudnak adni, amelyek később automatizáltan működnek.
Fotó: Pixabay