A 24.hu beszámolója szerint

a térségben a tatabányai, tatai karsztvízrendszerek a legértékesebbek, ezeket tervezik megcsapolni, miközben az ipari szereplők vízigényének kiszolgálását meg lehetne oldani a folyó vagy a szürkevíz tisztításával is, ha a gyártócégek kiépítenék az erre alkalmas technológiákat.

Utóbbi nincs tervben, pedig ha fokozzák az ipari felhasználást, sok vizes élőhely kiszáradhat.

A 24.hu azt írta, az arról szóló határozatok, hogy a térségbeli ipari parkok vízigényét a karsztvízkészletekből biztosítsa a kormány 2019 óta sorban, részegységekre bontva születtek, de egy grandiózus vízügyi beruházássorozattá nőtték ki magukat. A vízművállalat szerint a fejlesztések a lakosság biztonságos vízellátásához szükségesek. Eközben Komárom népessége stagnál, de inkább kis mértékben csökken. A kivitelező a Mészáros és Mészáros Kft., valamint az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., konzorciumban.

Helyi civilek arra hívják fel a figyelmet, hogy ha a komáromi üzemek igényeit elbírná a meglévő víz- és csatornahálózat, akkor nem lett volna indokolt ilyen nagyszabású víziközmű-fejlesztéseket kezdeményezni.

A civilek nem tartják kizártnak, hogy az akkugyárakat látják majd el a Tatai-medence karsztvizével, vagy a gyártócégeket kiszolgálják a már meglévő dunai vízbázisból, és az emiatt fellépő vízhiány kompenzálása miatt fogják Tata térségéből áthozni a vizet.

A komáromi városvezetés ugyanakkor az idei közmeghallgatáson tagadta a gyárépítésről szóló információkat.

A tatai civil szervezetek a 24.hu által megszólaltatott képviselői viszont ennek ellenére sem zárják ki, hogy a dél-koreai SK Innovation újabb beruházásra készül Koppánymonostorban, vagy hogy a korábban már kiépített kapacitásokra az SK helyett új cég érkezik.

Illusztrációs fotó: Pixabay