Mol-vezető: az ellátási helyzet kritikus

A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásAz ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol mindent tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni
- nyilatkozta az Index megkeresésére Bacsa György, a Mol ügyvezető igazgatója, aki elmondta azt is, hogy még soha nem volt ennyi leürülés a Mol kútjain. A teljes hálózatukban részleges termékhiány, míg a töltőállomásaik negyede fogyott ki üzemanyagból. Amihez nemcsak a hatósági árból fakadó importhiány, hanem az is hozzáad, hogy a benzin iránti kereslet kétszerese a hagyományosan megszokottnak, míg a dízelnél másfélszeres kereslet fokozódás tapasztalható.
Nem lehet elégszer rámutatni egy fontos tényadatra: az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt
- hangsúlyozta Bacsa György, aki kiemelte, hogy szükség van a korábbi import mennyiségére ahhoz, hogy a jelenlegi üzemanyaghiány és a logisztikai problémák megoldódjanak. A nehézségek azonban nem oldódnak majd meg akkor sem egyik pillanatról a másikra, hiszen ideális piaci környezetben is 2-3 hónapra volna szükség, hogy helyreálljon a rend az ellátás terén. Ehhez képest jelenleg a behozott üzemanyag mennyiségében a csökkendő tendencia a jellemző.
Az ügyvezető igazgató beszélt arról is, hogy a Dunai Finomító karbantartásán hetek óta napi 24 órában dolgoznak a műszaki problémák elhárításán, de ott is még hetekre van szükség a helyreállításhoz.
Csúcsra fogjuk járatni a Mol gépezetét, de még ezzel sem tudjuk pótolni azt, ami most hiányzik: a 30 százalékos importkiesést, amely jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kis kutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti
- jelentette ki Bacsa György, aki az Indexnek adott nyilatkozatát azzal zárta, hogy a jelenlegi helyzetet kritikusnak nevezte, amelyre szerinte a megoldás az volna, ha hagynánk a piacnak az import visszaépítését. Ezzel feltehetően a hatósági ár eltörlésére utalt.
A kiemelt kép forrása: a Mol Facebook-oldala