Az egyik legnagyobb magyar bank online kifizetési rendszere behalt november 30-a óta. A bank, online vásárláskor a kártyás fizetések után, heti egyszer, szerdán utal egy összesített összeget a kereskedőknek. Igen ám, miután sok százezer kereskedő tegnap nem fért hozzá a pénzéhez, a bank kétnyelvű SMS-ben tájékoztatta az érintetteket, hogy egy fennálló elszámolás-technikai hiba miatt kifizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni.

Több száz kereskedő telefonos ügyfélszolgálaton keresztül szerette volna megtudni pénze sorsát, ám az ügyeletesek nem tudtak erre konkrét választ adni. Mi több mára már csak automata fogadta a telefonos érdeklődőket, egyetlen ügyfélszolgálatost sem lehet elérni. 

A pénzitézet levélben is tájékoztatta a műszaki hibáról a kereskedőket, egyben felhívta figyelmüket is arra, hogy erről nem adhatnak ki információkat harmadik félnek. 

Frissítés: a bank ügyfélszolgálata újra elérhető, a telefonos ügyfélszolgálatos az egyik érdeklődőt arról tájékoztatta, hogy legfeljebb két munkanapon belül helyreáll a rendszer, ha mégsem, akkor a bejelentést, reklamécióként rögzítik.