Sameday és Packeta: Késések és Ügyfélszolgálati Problémák

A Sameday és a Packeta csomagküldő szolgálatok az elmúlt hetekben jelentős problémákkal szembesültek, amelyek késéseket és ügyfélszolgálati nehézségeket okoztak. Mindkét cég intézkedéseket tervez a helyzet javítására.

A Sameday csomagküldő szolgálat az elmúlt időszakban komoly kihívásokkal küzd. Az ügyfelek panaszkodnak, hogy hetek óta nem kapják meg a megrendelt csomagjaikat, és az ügyfélszolgálat elérhetetlen. A Sameday elismerte a kiszállítási nehézségeket, amelyeket az őszi kedvezmények okozta csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatti konszolidációs folyamatokkal magyaráz. A cég célja, hogy egy egységes szállítási területet alakítson ki, amely növeli a vásárlói élményt és csökkenti a szállítási költségeket.

A Sameday 2020 óta van jelen a magyar piacon, és a román Emaghoz tartozik. Az elmúlt években a cég veszteségei növekedtek, 2021-ben 1,4 milliárd forint, 2022-ben 2,5 milliárd forint, 2023-ban pedig 3 milliárd forint voltak. A cég saját tőkéje mínusz 2,3 milliárd forinton állt.

Nemcsak a Sameday, hanem a Packeta is hasonló problémákkal küzd. A Packeta esetében a megnövekedett rendelésforgalom és a raktározási nehézségek okoznak késéseket. A cég nem bír el a Temuról rendelt csomagok mennyiségével, ami miatt új raktárhelyiséget bérelt, új alvállalkozókkal működik együtt, és 75 új Z-BOXot telepített. Ideiglenes hétvégi kiszállítást is bevezettek, és a csomagautomatákat kezelőpanellel szerelték fel, hogy megkönnyítsék a csomagátvételt.

A Packeta szerint ezek az intézkedések már érzékelhetően csökkentették a csomagok átfutási idejét. Azonban a cég nem nevezte meg konkrétan a Temut, de a problémák forrásaként említette a távol-keleti webáruházzal kötött szerződést.

Mindkét cég számára kihívást jelent a megnövekedett csomagmennyiség kezelése, és a helyzet javítása érdekében különböző intézkedéseket terveznek. Az ügyfelek számára fontos, hogy a szolgáltatások minősége javuljon, és a csomagok időben megérkezzenek.