A MÁV sajtótájékoztatója a Keleti pályaudvarnál történt vonatbalesetről

A magyar vasúti közlekedés nehéz hetet zárt, több balesettel, pályahibákkal és egy súlyos vonateltéréssel a Keleti pályaudvarnál. A MÁV hétfő délután tartott sajtótájékoztatót, ahol bejelentették, hogy a helyreállítási munkálatokban több mint száz munkás vesz részt, és kedden reggelre tervezik a vonatközlekedés újraindítását.

A Keleti pályaudvarnál történt vasárnapi esti baleset során egy InterCity vonat kisiklott, öt kocsija siklott le a sínekről, de szerencsére személyi sérülés nem történt. A balesetet egy váltóberendezés meghibásodása okozta. A MÁV vezérigazgatója elmondta, hogy a helyreállítási és vizsgálati folyamat folyamatban van, és a vonatközlekedést kedden reggelre tervezik újraindítani. A baleset közel állt egy ütközéshez, de a vészfékrendszer megakadályozta a katasztrófát. A baleset miatt a Keleti pályaudvaron a vonatközlekedés határozatlan ideig szünetel, a vonatokat más csomópontokra irányítják át.

A múlt héten több incidens is zavarta a magyarországi vonatközlekedést, beleértve baleseteket, pályahibákat és haláleseteket. A MÁV a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a helyreállítási munkálatokban több mint száz munkás vesz részt. A baleset miatt naponta 100 000 utas érintett. A közlekedési szakértő, Vitézy Dávid kritizálta a közlekedési és építési minisztert, amiért elhanyagolta a vasúti infrastruktúra és a járműállomány karbantartását.

A közlekedési minisztérium még nem kommentálta a történteket, annak ellenére, hogy fontos lenne a problémák kezelése és a nyilvánosság tájékoztatása. Vitézy Dávid, aki korábban főpolgármester-jelölt volt, kritizálta a budapesti vasúti infrastruktúra állapotát és a fejlesztésekbe történő beruházások hiányát. A MÁV hivatalosai sajtótájékoztatót tartottak az incidensekről, és Vitézy aggodalmát fejezte ki a magyar vasúti közlekedés romló állapota miatt, valamint kritizálta az 50 évesnél is régebbi vonatkocsik használatát. Felszólította a közlekedési minisztert a felelősségre vonásra, és Lázár János lemondását javasolta.

A balesetek sorozata és a Keleti pályaudvarnál történt vonateltérés további vitát váltott ki a magyar vasúti rendszer állapotáról és a kormány prioritásairól. Az elmúlt négy évben 42 vonateltérés történt a magyar vasúthálózaton, amelyek többségét pálya- vagy járműhibák okozták. A MÁV, Magyarország állami vasúttársasága, szolgáltatásminősége és infrastrukturális problémái miatt kapott kritikát.