Kőröshegyi völgyhíd lezárása és karbantartása

A Kőröshegyi völgyhíd karbantartási munkálatai miatt a híd szeptember 2-tól várhatóan két hétre teljesen lezárásra kerül. A híd stabilitását biztosító saruk cseréje miatt szükséges a forgalom korlátozása, melynek során terelőutakat jelöltek ki.

A 2007-ben épült, idén tizenhét éves Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott, ezeket sürgősen ki kell cserélni. A saruk, amelyek a hídszerkezet szabályozott mozgását teszik lehetővé, közel tíz tonna tömegűek és 2x2x0,35 méteres méretűek. A cseréjük nagy precizitást igényel, mivel a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől.

A munkálatokat az iskolakezdés utánra ütemezték, hogy a forgalom zavarása a lehető legkisebb mértékű legyen. A lezárás idejére a következő terelőutakat jelölték ki:

  • A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk a pályát, és Balatonszárszónál tudnak rá visszatérni.
  • Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk az M7-est és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál lehet visszatérniük.

A terelés során nagyjából 20-25 kilométeren kell a 7-es főutat használni az M7-es helyett. Az MKIF közleményében hangsúlyozta, hogy a híd biztonságos és jó állapotban van, a saruk cseréje pedig egy előre tervezett munkálat. A saruk cseréjével egy időben négy helyen a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is felújítják. Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a saruk cseréje szükségessé vált.

A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cseréli a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt a gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítanak, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is.