A Wizz Air sikeres bérletakciója és a folytatás lehetősége

A Wizz Air légitársaság "All You Can Fly" éves bérletének első 10 ezer darabja mindössze 48 óra alatt kelt el, ami jelentős sikernek számít a cég számára. A bérlet 499 euróba került, és a cég még vizsgálja, hogy kiadják-e a bérlet újabb sorozatát.

A Bloomberg jelentése szerint a Wizz Air éves bérlete szinte korlátlan utazási lehetőséget biztosít a vásárlóknak, azonban vannak bizonyos feltételek. A bérlettel történő utazások minden esetben 9,99 euróba kerülnek, és a jegyeket csak 72 órával az indulás előtt lehet lefoglalni, amennyiben marad hely a repülőkön. A foglalás nem tartalmaz poggyászt és külön helyfoglalási lehetőséget, továbbá büntetést kell fizetni, ha valaki mégsem utazik a lefoglalt jegyével.

A Wizz Air szóvivője a Bloombergnek elmondta, hogy a cég még vizsgálja, hogy újabb sorozatot bocsássanak-e ki a bérletből. Az eddig eladott bérletek összesen 5 millió euró bevételt hoztak a vállalatnak, ami 1,9 milliárd forintnak felel meg. A Wizz Air korábban jelezte, hogy az első kör után magasabb áron, 599 euróért tervezik értékesíteni a bérleteket.

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary szerint a Wizz Air ajánlata egy marketingátverés, mivel szerinte a legtöbb járaton nem lesz hely, ha csak három nappal az indulás előtt lehet rájuk foglalni. Ezzel szemben Yvonne Moynihan, a Wizz egyik vezetője azt nyilatkozta, hogy O'Leary megjegyzései nemcsak provokatívak, de pontatlanok is.

A Wizz Air és más légitársaságok az idei évben a járattörlések miatt kerültek a hírekbe, amelyek rengeteg utast hagytak különböző helyszíneken. Az idei nyár a légiközlekedési káosszal nem volt a légitársaságok számára a legjobb időszak, és a Wizz Air ebben a hónapban csökkentette éves profitkilátásait, amely trend más európai légitársaságoknál is megfigyelhető volt a repülőjegyek árának jelentős csökkenése miatt. Az akció sikeressége különösen fontos volt a légitársaság számára a csalódást keltő nyári szezon után.