Bezár a sikeres soproni cukrászda az áramszámla zűrzavar miatt

Füster Erika, a CsíZműhely cukrászda tulajdonosa, két brutális áramszámla után úgy döntött, hogy befejezi vállalkozását. Az E.ON-tól először 600 ezer, majd másfél millió forintos számlát kapott, amiért állítása szerint nem értesítették a szolgáltatási feltételek megváltozásáról.

Füster Erika, a soproni CsíZműhely cukrászda tulajdonosa, a 2022-23-as fogyasztás visszamenőleges elszámolásakor először egy 600 ezer forintos, majd egy másfél milliós számlát kapott az E.ON-tól. A vállalkozó nem kapott értesítést arról, hogy nyilatkoznia kellene az egyetemes szolgáltatásra való jogosultságról, és csak akkor értesült a feltételek megváltozásáról, amikor már az áramot akarták kikapcsolni nála.

A kormányrendelet megváltoztatása miatt az egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfelek körét szűkítették, és aki nem reagált, annak megszüntették a szerződést, majd két év után utólagos számlákat küldtek ki. Füster Erika 2023 júniusában bérelte ki az új üzlethelyiséget, de az E.ON-nál nem tudtak neki szerződést kötni, és később az MVM megjelent a cukrászdájában az áram lekapcsolására.

Az E.ON szerint minden vállalkozásnak, amely nem jogosult az egyetemes szolgáltatás keretein belül energiát vásárolni, versenypiaci energiakereskedelmi szerződést kell kötnie. Ha valaki szerződés nélkül használja az elektromos berendezéseket, akkor a szabályokban meghatározott díjat kell megfizetnie. Füster Erika szerint nagy a zűrzavar a rendszerben, és ahány emberrel beszélt, annyiféle tájékoztatást kapott.

A CsíZműhely sikeres cukrászda volt, Füster Erika pedig elismert vállalkozó, aki a Visa She's Next programban is döntős volt, és cukrászdája bekerült a Street Kitchen Gastro Guide-ba is. A vállalkozó workshopokat és közösségi programokat is szervezett, de a folyamatos bürokratikus küzdelem kiszívta belőle a lelkesedést.

Füster Erika végül úgy döntött, hogy nem folytatja tovább a cukrászdát, és szeptembertől kiadó az üzlethelyiség bérleti joga teljes berendezéssel együtt. A tulajdonos a hónapok óta tartó telefonálgatás és levelezés után belefáradt a hiábavaló harcba. Az áramszámlák miatt ma is folyamatos levelezésben áll az MVM-mel és az E.ON-nal. A 600 ezres számlát az E.ON sztornózta, de ugyanabban a levélben küldtek egy több, mint másfél milliós követelést a 2023-as évre. „Annyi mindent túléltem az elmúlt kilenc évben, de elfáradtam a folyamatos küzdésben” – nyilatkozta Füster Erika.