Új korszak kezdődött az italcsomagolások visszaváltásával

Július 1-jén élesedett az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszere Magyarországon, amelynek keretében már több mint 10 millió visszaváltás történt, és körülbelül 200 ezer ember töltötte le a REpont alkalmazást. Az átállás során a kereskedők visszaszerezték az árazás szabadságát, mivel megszűntek a kötelező bolti akciók.

Az új rendszerrel kapcsolatos első tapasztalatok szerint a Lidl Magyarország minden áruházában elérhetőek a visszaváltó automaták, és a vállalat időben felkészült az átállásra. A "Vegyél vissza" logóval ellátott termékek száma növekedésével egyre több csomagolást visznek vissza a vásárlók. A Lidl együttműködik a Mohuval, hogy segítse a vásárlókat az új rendszer használatában. A SPAR-nál a vásárlók mindössze hat alkalommal jeleztek problémát a rendszer működésével kapcsolatban július 1-je óta. A termékregisztráció csúszása jelentette a legnagyobb problémát, ami kihat a kereskedelmi folyamatokra. A SPAR arra kéri a vásárlókat, hogy töltsék le a RE-Pont applikációt, és ellenőrizzék otthon, hogy az adott palackot már vissza tudják-e venni az automaták. Reményeik szerint a hónapban minden termék átesik a regisztráción.

A Tesco sajtóosztálya szerint az áruházlánc minden 400 négyzetméternél nagyobb áruházában üzembe álltak a palackvisszaváltó automaták. Az áruházlánc több mint 200 berendezést működtet, és elkötelezettek voltak a gyors átállás mellett. A Tesco választékában szereplő érintett termékek több mint 65 százaléka már átesett az átálláson, és a visszaváltható palackokba csomagolt termékek aránya a 90 százalékot is meghaladja. Emellett a Tesco aktuális akciós ajánlatai között megtalálható a sárgabarack 779 Ft/kg áron, amely segíthet a vásárlóknak a magas élelmiszerárak ellenére is kedvező vásárlásokat eszközölni.

A CBA és az Aldi is sikeresen alkalmazkodott az új rendszerhez. Az Aldi minden hazai üzletében elhelyezte a visszaváltó automatákat, és már több mint 120 visszaváltási díjas termék érhető el náluk. Az Aldi tapasztalatai szerint egyre többen használják a visszaváltó automatákat, valamint az Aldi jelenlegi akciós kínálatában a banán 499 Ft/kg áron kapható, ami a fogyasztók számára kedvező árú választást jelenthet.

A Penny és az Auchan nem tapasztaltak nagyobb fennakadást az átállás során, és mindent megtesznek a zökkenőmentes visszaváltás érdekében. Az Auchan üzleteiben több mint 50 automata áll a vásárlók rendelkezésére, továbbá az Auchanban a sertészsír 899 Ft/kg áron elérhető, ami a július 10-ig tartó időszakban kiemelkedő ajánlatnak számít.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint az átállás jelentősebb zökkenők nélkül megtörtént, és több mint 15 ezer csomagolást regisztráltak a rendszerben. A prémium sörök növekvő mértékével nő az egyutas üvegben forgalmazott sörök mennyisége, míg a PET palackos sör csökkenő részarányú.

A Mohu szerint a visszaváltások száma folyamatosan nő, és a legnépszerűbb a boltban levásárolható voucher, de egyre többen használják az applikációt is. Országszerte 3000 automatapont áll rendelkezésre, és mintegy 1000 kis üzlethelyiség regisztrált a kézi visszaváltási rendszerre. A visszaváltási díjat közvetlenül a bankszámlára is kérhetik a visszaváltók a REpont alkalmazáson keresztül.

A Penny aktuális akciós kínálatában a csirke alsó- vagy felsőcomb 889 Ft/kg áron kapható, míg a Sparban az étkezési paprika 649 Ft/kg áron érhető el, és a Lidlben a Flora margarin 599 Ft/400 g (1498 Ft/kg) áron szerepel, amelyek mind hozzájárulnak a költséghatékony vásárláshoz a magas élelmiszerárak ellenére is.