Az új elektronikus ügyintézés a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatónál

Nem kell órákat töltenünk az útdíjfizetési szolgáltató ügyfélszolgálatán, ha hibát követtünk el az e-matrica rendelés során, vagy pótdíjat kell fizetnünk. Egy laptop segítségével könnyedén rendezhetjük ügyeinket.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) átalakítja ügyfélszolgálati tevékenységét, és a személyes ügyintézés helyett az elektronikus megoldások felé fordul. A videós ügyintézés bevezetésével többféle probléma is orvosolható, mint például az e-matrica átírása másik járműre, a tévesen rögzített rendszám vagy felségjel javítása, pótdíjkedvezmények igénybevétele, téves detektálás vagy e-matrica-igazolással kapcsolatos ügyek rendezése, valamint részletfizetési kérelem benyújtása.

Az új ügyfélszolgálat a nemzetiutdij.hu weboldalon érhető el a „Videóhívás” gomb segítségével, hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között, magyar nyelven. A videós ügyintézéshez szükséges eszköznek rendelkeznie kell kamerával, hangszóróval és mikrofonnal, ezért a társaság a mobiltelefonok helyett inkább a számítógép vagy laptop használatát javasolja, mivel így könnyebb a szükséges dokumentumok bemutatása.

A NÚSZ Zrt. ügyfelei igényeihez igazítva kezdte el átalakítani ügyfélszolgálati tevékenységét még tavaly nyáron, és a tesztüzem a tavalyi év végén indult. Az első hat hónap tapasztalatai kifejezetten pozitívak, az ügyfelek örülnek a lehetőségnek és élnek is vele, amit az ügyfélelégedettségi szint (4,83/5) is alátámaszt. Anélkül, hogy hivatalosan meghirdették volna a lehetőséget, több mint 4 és félezer megkeresést kaptak a nemzetiutdij.hu oldalukon keresztül elérhető új ügyfélkapcsolati csatornánkon fél év alatt, a rekord hívásszám napi 88 volt.

Az új megoldással akár külföldről is könnyebben, gyorsabban, gördülékenyebben lehet ügyeket intézni a társaságnál. Az online felületen közvetlenül lehetőség van az esetleges ügyintézési díj és a pótdíj befizetésére is, bankkártyával, biztonságos banki felületen keresztül. A videós ügyintézési csatornán lehetőség van többek között e-matrica másik járműre történő átírására, a vásárlás során tévesen rögzített rendszám vagy felségjel javítására maximum 3 karakter erejéig, pótdíjkedvezmények igénybe vételére, mint a pótdíj éves országos e-matricával történő kiváltására vagy pótdíjmaximalizálási kérelem benyújtására.