Milliárdosok lettek a slágermásolatokkal

A rádiókban gyakran hallhatunk dalokat, amelyek az elmúlt évtizedek vagy évek népszerű slágereinek arcpirító másolatai.

A zenei világban a dallamok véges száma miatt gyakran előfordul, hogy a slágerek hasonlítanak egymásra, ami nem feltétlenül szándékos másolás, hanem a korlátozott akkordmenetek és harmóniák következménye. A könnyűzenei hangszerkészlet egyszerűsödésével a zeneszerzők lehetőségei még inkább szűkültek, és a popzenei slágerek gyakran hasonlítanak a korábbi idők sikerdalaira.

A One Direction például több dalában is felhasználta korábbi slágerek elemeit, mint például a Live While We're Young kezdő gitárja, ami a The Clash Should I Stay Or Should I Go című dalának intrójára emlékeztet, vagy a Best Song Ever, amely a The Who Baba O' Riley című dalából merít. A Midnight Memories esetében a Def Leppard Pour Some Sugar On Me című dalával mutatkozik hasonlóság, de a Def Leppard gitárosai szerint ez a blues egyszerű akkordjainak köszönhető.

Taylor Swift a Look What You Made Me Do című dalában a Right Said Fred I'm Too Sexy című számától merített, és elővigyázatosságból a zenekar tagjait dalszerzőként is feltüntette. Meghan Trainor All About The Bass című dalában egy klasszikus dallamívet használt fel, amelyet korábban több zenekar is felhasznált.

Demi Lovato Really Don't Care című száma és Katy Perry Roar című dalának kezdete is más előadók dalaira emlékeztet, de ezek a hasonlóságok nem feltétlenül szándékos másolások. Perry esetében a Brave című dal szerzője, Sara Bareilles nyilatkozata szerint a két énekesnő jó barátok, és nem érti a közfelháborodást az eset körül.

Miley Cyrus Flowers című dalának és Bruno Mars When I Was Your Man című számának esete is érdekes, hiszen Cyrus dala közvetlenül Mars dalából merített inspirációt. A zenei életben gyakoriak az átírt verziók is, mint például David Guetta I'm Good című dala vagy Eminem Houdini című kiadványa. Az Axis of Awesome mutatta meg, hogy a popzene tipikus akkordmenetei mennyire meghatározóak a rádióslágerek számára, ami magyarázatot ad arra, hogy miért könnyű véletlenül is hasonló dallamokat alkotni.