Sulyok Tamás követőtáborának építése: elnöki találkozóktól a hétköznapi pillanatokig

Sulyok Tamás köztársasági elnök Facebook-oldalának áttekintése során feltűnik, hogy a vallás, a család, a kultúra, a világnapok és a mellények kiemelt szerepet kapnak. Az államfő a hivatalos sandorpalota.hu weboldal mellett a közösségi médiában is aktívan építi követőtáborát, ahol a hivatalos események mellett a magánéletbe enged bepillantást.

A köztársasági elnök Facebook-oldalát március 6-án hozták létre, egy nappal azután, hogy hivatalba lépett, noha már február 26-án megválasztották. Az első poszt egy Ulpianus idézet volt, amelyen feleségével, Nagy Zsuzsannával kézen fogva érkeznek a Sándor-palotába. Az elnöki találkozókról és ünnepségekről szóló bejegyzések mellett április 11-én jelent meg az első, személyesebb hangvételű poszt, amelyben Petőfi-kötetet lapozgatott. Ezt követően a köztársasági elnök magánéletébe vethettünk némi pillantást, például megtudhattuk, hogy szereti a repülőn kávézni, Weöres Sándor verset szavalni gyermeknapon, és kedveli a borsófőzeléket. Az étel- és kertfotók különösen népszerűek voltak a követők körében.

A köztársasági elnök hivatala nem fordított jelentős összeget a Facebook-oldal reklámozására, április eleje óta csupán 408 ezer forintot költöttek hirdetésekre. A hirdetésekkel elsősorban az idősebb női korosztályt érték el.

Sulyok Tamás gyakran posztol elegáns mellényekben készült fotókat, amelyek különösen az idősebb hölgyek körében népszerűek. A köztársasági elnök követőszáma emelkedésnek indult, a socialblade.com adatai szerint az elmúlt 30 napban mintegy 750 új lájkolóval bővült követőtábora.

Más közösségi platformokon kevésbé aktív Sulyok Tamás; az Instagramon nem található hivatalos oldala, a Twitteren pedig mindössze 825 követővel rendelkezik. A TikTokon található államfőhöz köthető oldalon csupán néhány videó érhető el, és az utolsó közzététel márciusi.