A Jehova Tanúi kongresszusa és a Coldplay koncertjei fellendítik a budapesti turizmust

Budapesten a nyári időszakban két jelentős esemény is hozzájárul a turisztikai forgalom növekedéséhez: a Jehova Tanúi nemzetközi kongresszusa és a Coldplay koncertsorozata. A vallási rendezvény közel 30 ezer résztvevőt vonz, míg a világhírű zenekar fellépései több mint 110 ezer látogatót csábítottak a magyar fővárosba.

Július elején kerül megrendezésre a Jehova Tanúi nemzetközi kongresszusa, amelyre közel 30 ezer hazai és külföldi résztvevő érkezik, és ezáltal mintegy 50 ezer vendégéjszakát generálhatnak a fővárosban. A kongresszus két fő helyszíne az MVM Dome és a Groupama Aréna lesz, ahol a résztvevők hét ledfal segítségével követhetik az eseményeket.

A kongresszusra érkezők között számos külföldi vendég is lesz, akiket 16 budapesti szállodában, többnyire 4 csillagos kategóriában helyeznek el. A résztvevők júniusig közel 24 ezer vendégéjszakát foglaltak, átlagosan 8 éjszakás tartózkodással, de sokan jelezték, hogy várhatóan hosszabb ideig maradnak majd az országban.

A magyar vendégek számára is kínáltak szálláshelyeket, összesen 230 budapesti és agglomerációs szálláshelyet tekintettek át, és 60-at választottak ki közülük online szálláslistájukra. A magyar vendégek több mint 1200 szobát foglaltak júniusig, többnyire 2-3 éjszakára, de sokan 6-8 éjszakás tartózkodással terveznek.

A Jehova Tanúi kongresszusa mellett a Coldplay tripla koncertje is jelentős turisztikai bevételt hozott Budapestnek. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztráltak a koncertek idején. A fővárosi szálláshelyek forgalma jelentősen megugrott, a vendégek száma 35 százalékkal, az eltöltött éjszakáké pedig közel 30 százalékkal nőtt a koncerteket megelőző héthez képest. A látogatók 88 százaléka külföldi vendég volt.