Wizz Air válasz a kormányhivatal vizsgálatára

A Wizz Air légitársaság reagált a Budapest Főváros Kormányhivatalának bejelentésére, amely szerint hatósági ellenőrzést indítanak több légitársaság, köztük a Wizz Air ellen is, az utasok tájékoztatása és segítségnyújtása kapcsán felmerült problémák miatt.

A Wizz Air közleményében hangsúlyozta, hogy amennyiben járataik késnek vagy törölniük kell, az utasokat minden esetben értesítik az e-mail címükön és SMS-ben, valamint tájékoztatják őket az átfoglalás vagy a jegyár visszatérítésének lehetőségeiről. A légitársaság szerint azonban azok az utasok, akik nem közvetlenül náluk, hanem utazási irodán vagy online közvetítőn keresztül vásároltak jegyet, esetleg késve értesülhetnek a változásokról, mivel ebben az esetben a társaság az irodának küldi az információkat.

A kormányhivatal vizsgálata a Ryanair, a SunExpress, az Eurowings és a Wizz Air légitársaságokat érinti, és arra irányul, hogy betartották-e az uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását és segítségnyújtását illetően. Amennyiben a vizsgálat során jogsértésre derül fény, megindulnak az eljárások.

A Wizz Air jelezte, hogy mindenben kész segíteni a kormányhivatal munkáját az eljárás sikeres lefolytatása érdekében.

Az utóbbi időben több incidens is felhívta a figyelmet a légitársaságok működésével kapcsolatos problémákra. Ilyen volt például az az eset, amikor az Eurowings járata több órás késéssel indult Budapestről, ami miatt számos magyar szurkoló lemaradt a Skócia elleni fontos futballmérkőzésről. Geszti Péter is a késő járat utasai között volt, aki később az egyre frusztráltabbá váló utasokról és a helyzetet kezelni nem tudó dolgozókról számolt be.