Új stratégia a Netflixnél: ingyenes csomag bevezetése

A Netflix új stratégiát alkalmaz előfizetői bázisának növelésére, ingyenes, reklámokkal támogatott csomagok bevezetését tervezve több európai és ázsiai országban.

A vállalat már másfél évvel ezelőtt elindította az olcsóbb, hirdetésekkel ellátott előfizetéseit, és ezeknek a csomagoknak mára 40 millió havi aktív felhasználója van, ami jelentős növekedést jelent az egy évvel ezelőtti 5 millióhoz képest. A Bloomberg információi szerint a Netflix Kenyában már kísérletezett teljesen ingyenesen elérhető csomagokkal, és ezeknek az eredményeit mérlegelve hozzák majd meg a döntést a továbbiakban.

Az ingyenes csomagok bevezetésének célja, hogy elérjék azokat a felhasználókat, akik nem engedhetik meg maguknak a drágább, reklámmentes előfizetést, vagy egyszerűen nem szeretnének fizetni a szolgáltatásért. A tervek szerint a csomagot többek között Németországban és Japánban is piacra dobnák, ahol erős a konkurencia az ingyenes TV csatornák részéről.

A Netflix ezzel a lépéssel nemcsak a felhasználókat szeretné megnyerni, hanem a hirdetők számára is vonzóbbá kívánja tenni a platformját. Ezzel szemben az Egyesült Államokban már bevezetett, hirdetésekkel ellátott csomagok nem érik el a Hulu, a Disney+ vagy az Amazon Prime által nyújtott eladásokat és nézettséget, ahol az amerikai nézők 75%-a választja a reklámokkal ellátott előfizetést.