Kormányhivatali ellenőrzés a légitársaságok késései és járattörlései miatt

A Budapest Főváros Kormányhivatala hatósági ellenőrzést indított több légitársaság, köztük a Wizzair, a Ryanair, a Eurowings és a SunExpress ellen, amiért az utóbbi napokban jelentős késésekkel és több járat törlésével szembesültek az utasok.

A vizsgálatot az indította el, hogy az utóbbi időben több jelentős késés és járattörlés is előfordult. A hatóság azt vizsgálja, hogy a légitársaságok eleget tettek-e az EU-rendeletben foglaltaknak az utasok tájékoztatása és a nekik járó segítségnyújtás terén. Amennyiben az ellenőrzés során jogsértésgyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben.

Az időjárás miatt Ferihegyen több járatot is töröltek, köztük az Eurowings kölni és Stuttgarti járatát, valamint a Lufthansa hajnali Münchenbe induló gépét. Az érkező gépek közül szintén törlésre került az Eurowings Stuttgartból érkező járata, a Lufthansa Münchenből érkező gépe, valamint a Ryanair Rómából érkező járata.

Különösen nagy figyelmet kapott az a vasárnapi eset, amikor a magyar-skót labdarúgó-mérkőzésre utazók nem érkeztek meg időben a meccsre. A Eurowings Stuttgartba tartó járata, amelynek 16:15-kor kellett volna indulnia Budapestről, csak este nyolckor hagyta el a földet, így az utasoknak semmi esélyük nem volt arra, hogy a 21 órakor kezdődő mérkőzésre időben odaérjenek. Emellett június 15-én a Wizz Air Dortmundba tartó gépe is késett, ami miatt a gépen utazó szurkolók lekéshették a Svájc elleni meccset.

A kormányhivatal hivatalból indított hatósági ellenőrzést a Ryanair, a Wizzair, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek és törlések kapcsán. Az MTI-nek kiküldött közlemény szerint az ellenőrzés során azt vizsgálják, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően.

A kormányhivatal kiemelte, hogy az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azon légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. Az utasokat arra kérik, hogy a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén forduljanak bizalommal a kormányhivatalhoz.

Több meccsről is lemaradtak a szurkolók

Az utóbbi hetekben több légitársaság járata is nagy késésekkel és törlésekkel indult Budapestről. Az Eurowings Stuttgartból induló járata mintegy háromórás késéssel érkezett meg Budapestre, és az utasok beszállása után kiderült, hogy a résidő miatt nem tud időben elindulni. Ezért több utas úgy döntött, nem utazik el, és Budapesten követte a skót–magyar meccset.

A Wizz Air járatcsúszása is sok magyar szurkolót érintett. A légitársaság június 15-én induló Budapest–Dortmund járatának felszállása két órát késett, és a repülőgép utasai közül csaknem ötvenen a magyar válogatott Svájc elleni, kölni Eb-meccsére utaztak. A gép végül másfél órás késéssel szállt le Dortmundban.

A Ryanair Barcelonából Budapestre tartó gépének utasai ennél is nagyobb problémába ütköztek vasárnap, ugyanis nemcsak az eredeti járatot, de a mentesítőt is törölték. Egyes utasoknak emiatt 24 órát kellett várakozniuk Barcelonában.

A SunExpress Antalyába tartó gépe sem indult el a menetidő szerint, sőt az utasoknak egy napot kellett várni arra, hogy elindulhassanak. Terhes nők, gyerekek és idősek is voltak az utasok között, sőt olyanok is, akiknek a gyógyszerei a poggyászban maradtak. A gép végül másnap 5:52 órakor indult el Antalya felé.

Lapunk a kormányhivatal ellenőrzésével kapcsolatban levélben kereste a Wizz Airt. Amint választ kapunk, frissítjük cikkünket.

(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)