Toyota C-HR 1,8 teszt – A jövő klasszikusa vagy múló divat?

Az új Toyota C-HR nem szenved a progéria nevű betegségben, de vajon emlékezetes marad-e tíz év múlva, mint ahogy az első generáció tette? A 2016-ban bemutatott elődmodell futurisztikus megjelenése után a második generáció letisztultabb, könnyebben befogadható dizájnt kapott, de még mindig tartogat néhány formai furfangot.

Az előző C-HR megjelenésekor, 2016-ban, sokkolóan újszerű volt a kialakítása, a sok él és kiszögellés miatt. A második generáció már kevésbé kelt feltűnést, de a rejtett kilincsek és a hátsó szárnyon végigfutó, világító C-HR felirat még mindig magára vonja a tekintetet. A karosszéria méretei külsőre testesnek tűnnek, de a tengelytáv nem változott az elődmodellhez képest. Az utastérben a hátul utazók térérzetén javítottak, bár a hátsó oldalablakok mérete nem nőtt, az előző modellhez képest szellősebbnek hat a hely. Az első részben minden japánosan klappol, a kapcsolók és gombok könnyen megtalálhatók, és még a CVT váltó karja is kényelmesen használható.

A hibridrendszer ötödik generációjának CVT váltója már kifejezetten kulturáltan működik, és a 1,8-as benzinmotorral kombinálva 140 lóerős összteljesítményt produkál. Ez a teljesítmény városi forgalomban kifejezetten ügyes, könnyedén indul a piros lámpáktól és gyakran elektromos üzemben halad, ami 4 liter alatti fogyasztást tesz lehetővé. Autópályán sem válik szomjassá, vegyes használat mellett 4,5 literes fogyasztással lehet számolni.

A C-HR vezetése megnyugtató érzést kelt, mintha benne ülve semmi rossz nem érhetné az embert. Az Executive felszereltség alcantara-ajtókárpitjai luxust sugallnak, a műanyagok minősége jó, és a teljesen digitális műszerfal, bár kissé ódivatúnak tűnhet, megfelelően működik. A klíma fizikai gombjai is megtalálhatók, amelyek már évek óta ugyanúgy néznek ki a Toyotákban.

A csomagtartó mérete 388 liter, ami elegendő a kategóriájában, de a helykihasználásra oda kell figyelni. Az új C-HR már nem csak női autónak számít, hanem férfiak körében is népszerűvé vált, így gendersemlegesnek tekinthető. Ár-érték arányban a C-HR versenyképes, hiszen a Comfort felszereltségű modell 11 550 000 forintért kapható, míg az 1,8-as Executive Tech VIP változat, amelyhez kéttónusú fényezés, elektromos csomagtérnyitás és 19 colos felnik is járnak, 15 700 000 forintba kerül.