Meglovagolta a piac virágzását, majdnem duplázott a csalásokat felderítő cég

Az ellátási láncok globális válsága és az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság hatására Magyarországon is nőtt a használt gépjárművek iránti kereslet, 2024 első negyedévében 13 százalékos növekedést regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. Ezt kihasználva a carVertical cég, amely autótörténeti vizsgálatokkal foglalkozik, jelentős bevételnövekedést ért el, köszönhetően a nyugat-európai piacokon történő terjeszkedésének is.

A használt autók iránti kereslet nemzetközi szinten is magas maradt, aminek köszönhetően a carVertical 2023-ban 83 százalékkal, 23,3 millió euróról 42,7 millió euróra növelte bevételét. A vállalat sikere a nyugat-európai piacok felé történt stratégiai elmozdulásnak, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmensek vonzásának tulajdonítható. A cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja majd az 50 millió eurót az idei évben.

A bevételnövekedés hátterében a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változások állnak. A geopolitikai kockázatok miatt a cég 2022-ben döntött úgy, hogy bevételi forrásait Közép-Kelet-Európából Nyugat-Európába helyezi át, ami eredményeként Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vezető piacok közé kerültek. Ezen piacokon a bevétel 146 százalékról 264 százalékra nőtt.

Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója szerint a folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően a vállalat már nemcsak az autók szerelmeseit, hanem a felhasználók szélesebb körét is kiszolgálja. A vállalat sikereit tovább erősítette, hogy új adatforrásokhoz fértek hozzá, amelyek hosszú távon mutatják meg valódi értéküket.

A carVertical, amely alig 7 éve kezdte meg működését, már nem tekinti magát fiatal vállalatnak. Az alkalmazottak száma egy év alatt 95-ről több mint 150-re nőtt, és a vállalat megkapta az ISO/IEC 27001:2017 minősítést. Emellett két egymást követő évben is felkerült a Financial Times Európa 1000 leggyorsabban növekvő vállalatát tartalmazó éves listájára.

A cég új terméke, egy járművezetők számára fejlesztett alkalmazás, egyelőre csak Litvániában érhető el, de hamarosan más országokban is piacra kerül. A carVertical célja, hogy a járműtörténet-ellenőrzésen túlmutató ökoszisztémává váljon. A vállalat munkahelyi kultúrája is különleges, hiszen az alkalmazottak otthonról dolgozhatnak és korlátlan szabadságot vehetnek ki.