A TikTok új kamerás keresőfunkciójával száll versenybe a Google-lel és befolyásolja a fiatalok hírfogyasztását

A TikTok kiterjesztené szolgáltatásait egy új kamerás keresőfunkció bevezetésével, amely a Google Lens-hez hasonlatosan működne, és ezzel a kínai vállalat komoly kihívást jelenthet a Google számára. A The Verge információi szerint a TikTok, amely a fiatalabb generációk körében rendkívül népszerű, további területeken is terjeszkedne, és ezzel egyre több irányba nyitna.

A ByteDance tulajdonában lévő cég megerősítette, hogy terveik között szerepel egy olyan képes keresőfunkció bevezetése, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy fényképek segítségével keressenek termékekre a TikTok felületén. A keresési találatokat a nemrégiben elindított TikTok Shop e-kereskedelmi felületről nyernék be, amely már több mint 15 millió terméket listáz, köztük félmillió amerikai kereskedő által kínált terméket.

A TikTok Shop bevezetésével a vállalat az e-kereskedelem területére is belépett, és új bevételi forrásokat remél ebből a szegmensből. A képes keresőfunkcióval pedig azt szeretnék elérni, hogy a felhasználók még több időt és pénzt töltsenek a platformon.

A Pew Research felmérése szerint az amerikai fiatalok egyre nagyobb százaléka tájékozódik hírekről a TikTokon. A válaszok alapján a TikTok a második legnépszerűbb hírforrás a vizsgált korcsoportban, első helyen Elon Musk közösségi oldala, az X (korábban Twitter) áll. Ugyan a hírfogyasztás csak a válaszadók 15%-ánál fő indok az alkalmazás használatára, 35%-uk úgy tartja, hogy olyan hírekkel találkozik a platformon, amelyekkel sehol máshol az interneten.

Azonban a TikTok terjeszkedése nem mentes a kihívásoktól, különösen az Egyesült Államok piacán. Joe Biden amerikai elnök által aláírt törvényjavaslat következtében a ByteDance-t arra kényszeríthetik, hogy eladja az alkalmazást, vagy megtilthatják annak amerikai működését. A vállalat vezetése azonban határozottan állítja, hogy nem hajlandóak eladni, és bíznak a sikeres kimenetelben.