A Google új stratégiája a reklámblokkolók ellen

A Google tesztel egy új módszert, amely a YouTube-reklámokat a videók részévé teheti, így megnehezítve a reklámblokkoló kiegészítők számára a hirdetések kiszűrését.

A Google folyamatosan kutatja azokat a lehetőségeket, amelyekkel hatékonyan veheti fel a harcot a YouTube-on terjedő reklámblokkolókkal szemben. A reklámblokkoló bővítmények használata jelentős bevételkiesést okoz a cégnek, valamint a tartalomgyártóknak is. Az elmúlt hónapokban több különböző megközelítést is kipróbáltak, de ezek nem mindig bizonyultak hatékonynak, és egyfajta macska-egér harc alakult ki a fejlesztők és a YouTube között.

A legújabb tesztelt megoldás szerint a Google szerveroldalról illesztheti be a reklámokat közvetlenül a videókba, ami megnehezíti a reklámblokkoló szoftverek számára, hogy megkülönböztessék a tartalmat a hirdetésektől. Ez a változás az asztali és a mobilos platformokon is érvényesülhet. Ezt az újítást egyelőre csak néhány felhasználónál tesztelik, és a Google hivatalosan még nem kommunikálta.

A 9to5Google cikke felveti a kérdést, hogy milyen módosításokat kellett végrehajtania a Google-nek a hirdetésmegjelenítési infrastruktúrában, de a reklámblokkolók által okozott bevételkiesés miatt valószínűleg hajlandóak befektetni a szükséges összeget, ha az új módszer hatékonynak bizonyul.

Korábban beszámoltunk arról is, hogy egy Google alkalmazottja belepillantott egy privát videóba, majáról részleteket posztolt az internetre.