A valaha készült legerősebb Golf, íme a VW legújabb R modellje

A közel 350 lóerős legújabb Golf R nemcsak ötajtós, hanem kombi változatban is támad.

A Volkswagen idén ünnepli a Golf 50. születésnapját, melynek kapcsán az év elején megérkezett az aktuális nyolcadik generáció felfrissített változata. Ezt követte a 245-ről 265 lóerőre erősített új GTI, valamint az elődjéhez hasonlóan kereken 300 lóerős megújult GTI Clubsport.

Most pedig bemutatkozik az új csúcsmodell, a ráncfelvarrt Golf R, amely összkerék-hajtású, és eltér a korábbi hot hatch modellektől. A prototípusként még álcázófóliával leplezett újdonság szívét egy jól ismert 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, az EA888-as típusjelzésű LK3 evo4 verzió adja, mely 333 lóerős csúcsteljesítményt nyújt 5600 és 6500 fordulat/perc között.

A motor nyomatéka 420 Nm, amely 2100 és 5500 fordulat/perc között érhető el. A hétfokozatú DSG automata váltóval szerelt csúcs Golf 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, és a végsebessége elektronikusan 250 km/h-ra van korlátozva. A Performance csomag megrendelésével ez a határ akár 270 km/h-ra is emelhető.

Az autóban megtalálható Comfort, Sport és Race üzemmódok mellett egy új, takarékos Eco mód is helyet kapott. A Performance csomag további Special és Drift opciókat is kínál. A Golf R előző, facelift előtti verziója 320 lóerőt teljesített, míg a limitált szériás, alapáron Performance pakkal ellátott Golf R 20 Years kivitel 333 lóerős volt.

Az új, 333 lóerős Golf R azonban már kombi változatban is elérhető lesz. A hamarosan teljes pompájában leleplezendő Golf R Variant 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. Az új Volkswagen Golf R 10,2 colos digitális műszeregységgel, 12,9 colos infotainment kijelzővel, köridőmérővel és G-erőmérővel érkezik, és az ára 53 795 eurótól indul, míg a kombi változatért 55 065 eurót kell majd fizetni.