A BeReal alkalmazást felvásárolta egy mobiljátékokat kiadó vállalat

A francia Voodoo, egy ingyenes mobiljátékokat kiadó cég, bejelentette, hogy 500 millió euróért megvásárolta a BeReal alkalmazást, amely 2022-ben vált rendkívül népszerűvé azáltal, hogy az őszinte és filter nélküli tartalmak megosztására ösztönözte felhasználóit.

A BeReal alapötlete az volt, hogy szembeszálljon a hagyományos közösségi média platformokkal, amelyeken a felhasználók gyakran csak a legjobb pillanataikat osztják meg, így egy irreálisan tökéletes életképet festve magukról. Ehelyett a BeReal véletlenszerű időpontokban kérte fel a felhasználóit, hogy készítsenek egy-egy képet az előlapi és hátlapi kamerával, bemutatva ezzel a valóságot, az éppen aktuális, hétköznapi tevékenységeiket.

A Voodoo szerint a BeReal jelenleg is rendkívül népszerű, 40 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, és az Egyesült Államokban, Japánban, valamint Franciaországban is a legkedveltebb közösségi alkalmazások közé tartozik. Ez a szám különösen figyelemre méltó, tekintettel arra, hogy a BeReal tavaly áprilisban még csak 20 millió napi aktív felhasználóról számolt be. Fontos megjegyezni azonban, hogy a Voodoo által említett 40 millió felhasználó nem feltétlenül jelenti a napi aktív felhasználók számát.

A New York Times szerint a BeReal napi aktív felhasználóinak száma 2023 márciusára már kevesebb mint hatmillióra csökkent.

Alexandre Yazdi, a Voodoo vezérigazgatója továbbra is bízik az alkalmazásban, hangsúlyozva annak hihetetlen növekedését és hűséges felhasználói bázisát. Yazdi szerint a BeReal sikeresen bizonyította, hogy van igény a filterek nélküli tartalmak iránt, és izgatottan várja, hogy a Voodoo támogatásával tovább fejlesszék az alkalmazást. Alexis Barreyat, a BeReal alapítója is pozitívan nyilatkozott, kiemelve, hogy a Voodoo-val való együttműködés révén a fenntartható fejlődés útjára léphetnek.

Barreyat az akvizíció után még egy ideig a vállalatnál marad, azonban később távozik, hogy új projekteken dolgozhasson. A BeReal vezetését Aymeric Roffé veszi át, aki jelenleg a Voodoohoz tartozó Wizz alkalmazás vezérigazgatója, amely egy Tinder és Omegle közötti hibridként jellemezhető. A Voodoo-t főként az olyan ingyenes, reklámokkal teli és gyakran más játékokat másoló mobiljátékokról ismerhetjük, mint például a Hole.io.