Nico Rosberg megdicsérte a kínai elektromos autókat

Nico Rosberg, a korábbi Forma-1-es világbajnok, a LinkedInen osztotta meg pozitív benyomásait a kínai elektromos járművekről, kiemelve azok minőségét és versenyképes árát. Sanghajban tett látogatása során Rosberg lenyűgözte a kínai autógyártók termékeinek fejlettsége, és rámutatott az európai elektromos autókhoz képest jelentős árkülönbségre.

A volt világbajnok szerint egy átlagos európai elektromos autó 2023-ban 46 ezer euróba kerül, míg a kínai gyártók elektromos modelljei átlagosan 32 ezer euróért kaphatók. Rosberg szerint ez a helyzet előnyös a kínai autógyártók számára, akik így vonzó alternatívát kínálhatnak azoknak az európai vásárlóknak, akik kedvező áron szeretnének alacsony károsanyag-kibocsátású járművet vásárolni.

Rosberg több kínai gyártó modelljét is kipróbálta, és elismerően szólt a járművek minőségéről és technológiai fejlődéséről. Külön kiemelte a hatótávolság és a töltési képességek jelentős javulását, megemlítve, hogy egyes modellek akár 830 kilométeres hatótávolságot kínálnak egyetlen feltöltéssel, és gyorstöltéssel mindössze öt perc alatt 220 kilométer megtételéhez elegendő energiát lehet tankolni.

A belső kialakítás futurisztikus voltát és a fejlett vezetéstámogató funkciókat is dicsérte, továbbá lenyűgözte a kínai elektromos autók gyors fejlesztési ciklusa, amelynek köszönhetően egyes gyártók három év alatt képesek egy ötletet több százezer darabos gyártásig vinni. Rosberg szerint a gyors termékfejlesztés, a versenyképes árképzés és a fejlett technológiák alkalmazása révén a kínai autógyártók félelmetes versenytársakká válhatnak a globális piacon.

Rosberg bejegyzését provokatív kérdésekkel zárta, amelyekben arra volt kíváncsi, hogy a német autógyártók képesek lesznek-e lépést tartani a gyorsan fejlődő kínai versenytársakkal, és melyik gyártó áll a legjobb helyzetben a nehéz piaci körülmények között. Ezek a kérdések különösen aktuálisak, tekintettel arra, hogy az Európai Unió is hasonló intézkedéseket tervez, mint az Egyesült Államok, az importvámok szigorításával próbálva megfékezni a kínai autógyártók térnyerését az EU piacán.