Az HBO és a streamingpiac kihívásai

Az HBO-nál az elmúlt öt év során vezetők és tulajdonosok váltották egymást, és a streamingfelület többször is nevet váltott, végül elhagyva az HBO márkanevet. Casey Bloys, aki 2016 óta felelős az HBO és a Max Originals gyártásaiért, pozícióját nem rengette meg egy korábbi botrány sem, amikor egy alkalmazottját arra kérte, hogy álprofillal kritizálja az HBO-műsorokat negatívan értékelő újságírókat.

Bloys a Telexnek adott interjújában elmondta, hogy a legfontosabb tanulság számára az volt, hogy soha ne olvasson kommenteket, és hogy a kritikákat el kell engedni, távol maradva a közösségi médiától. A Max, amely az HBO, a Discovery és az Eurosport egyesítésével jött létre, szélesebb kínálatot kínál, és Bloys reméli, hogy Európában technológiailag is fejlettebb lesz, mint az HBO Max volt. Bloys a sorozatok fejlesztésébe csak akkor avatkozik be, ha úgy érzi, hogy a kreatív csapatnak szüksége van a meglátásaira, különösen a nagy költségvetésű produkcióknál, mint a The Last of Us vagy a Sárkányok háza.

A Netflix előfizetőinek számának csökkenése jelentős fordulópont volt a streamingpiacon, ami a "Netflix-korrekció" időszakához vezetett, amikor a szereplők változtattak üzleti modelljükön. Bloys szerint a streamereknek pénzt kell termelniük, ezért jelentek meg a reklámok a legtöbb szolgáltatónál. 2022-ben 600 fikciós sorozatot mutattak be Amerikában, ami szerinte túl sok, és a piac most visszatér ahhoz, hogy megtalálja azt az összeget, amit még tartalmakra költhet.

A streamingpiac paradigmaváltását jelzi, hogy Amerikában a Disney és a Max közös csomagban lesz elérhető, és a Paramount+ várhatóan beolvad egy versenytársába. Bloys szerint a streamerek számára a legnagyobb ellenség az előfizetők lemorzsolódása, és a streamingkorszakban az előfizetők gyorsan aktiválhatják vagy mondhatják le előfizetésüket. Az HBO a saját tartalmait eladja rivális streamereknek is, például a Netflixnek, ami új helyzetet teremt, mivel a legnagyobb riválisnak adnak el műsorokat.

Európában a legtöbb országban megszűnt a fikciós HBO-sorozatok gyártása, de a dokumentumfilmeknél továbbra is érkeznek új projektek. Bloys szerint a legnagyobb címek folytatásával is jól állnak, a The Last of Us második és A Fehér Lótusz harmadik évada is forog, és mindkét sorozat 2025 első felében érkezik.