Különleges alkotás pörög a mozikban, két rendkívüli alakítással

Anne Hathaway és Jessica Chastain új közös filmje, az Anyai ösztön, a közelmúltban debütált a mozikban, és bemutatja, milyen az, amikor két Oscar-díjas színésznő olyan szerepet kap, ahol van is mit eljátszani.

Az Anyai ösztön nem gigastúdiók kezei közül került ki, ami leginkább az intenzív reklám hiányán érződik, de művészi minőségben és gyártásban könnyedén felveszi a versenyt bármelyik vezető stúdió filmjével. A történet két édesanyáról szól, akik testvéri közelségű barátságban élnek, de az egyikük gyermekének halála után az anya éket próbál verni barátnője és annak gyermeke közé, ami őrületbe és feszültségbe taszítja őket.

A film zeneszerzője, Anne Nikitin munkája nem dominál, de mégis jelen van és mélyíti az élményt. A forgatókönyvben rengeteg jó ötlet található, a dialógusok frappánsak és valósághűek. A történet korhűsége pontos, bár a film vége felé a pszichózis felépítése összecsapódik, és a meglepetés ereje elvész.

Benoît Delhomme, aki 1993 óta dolgozik a szakmában, rendezőként debütál ezzel a filmmel. A képek, közelik és kameramozgások erősek, a díszletek és jelmeztervezők munkája is kiemelkedő. Eamon O'Connell a gyerekszínészek közül kiemelkedő alakítást nyújt, míg a két férjet alakító Anders Danielsen Lie és Josh Charles kevésbé erős szereplők.

Jessica Chastain és Anne Hathaway alakítása viszi a filmet. Hathaway mély érzelmekkel ábrázolja a gyermekét elvesztő anyát, míg Chastain a hatvanas évek Amerikájában egy karrierre vágyó, mégis gyermekét előtérbe helyező szülő nehézségeit jeleníti meg. Dinamikájuk meghatározza a filmet, bár a karakterek távolodása néha természetellenesnek hat.

Az Anyai ösztön nem mindenki számára lesz kedvence, de másfél órás játékidejével nem nyújt túl. A 2018-as, azonos című belga alkotás remake-je, ami egy 2012-es novellán alapul, független alkotásként is megállja a helyét. A végeredmény 7,5/10.