Álmaimban Afrika - Honda CRF1100L Africa Twin teszt

Gyerekkoromban a Honda Africa Twin volt számomra az álommotor, és a friss modell, a CRF1100L, szellemiségében követi a dicső elődöt, amely a Dakaron szerzett hírnevet. Az új Africa Twin már egy soros kéthengeres blokkal rendelkezik, amely 102 lóerős teljesítményt nyújt, és a Honda szereti használni a duplakuplungos automata váltót, amely könnyen megszokható és kényelmes, de bizonyos helyzetekben meglepetéseket is okozhat.

A motor indítása után a D gomb megnyomásával sebességbe helyezhető, és a váltó automatikusan teszi a dolgát, bár visszaváltásnál néha lustálkodik. A 112 Nm-es nyomaték könnyedén kompenzálja ezt, de dugóban az automata váltás zavaró lehet. A kézi váltásra is van lehetőség a bal markolatnál lévő két gomb segítségével.

Az Africa Twin modern technológiákkal van felszerelve, például elektromosan állítható futóművel, amelyet menet közben is lehet szabályozni a 2024-es modellnél. Az érintőképernyőn keresztül számos beállítás végezhető el, többek között a rugózás és a motor nyomatékleadása is szabályozható a különböző menetprogramokban. Az Apple CarPlay és az Android Auto támogatása is megkönnyíti a mobiltelefonosok életét.

A motoron való vezetés magas üléspozíciót biztosít, ami uralkodó érzetet kelt, és a nyereg hosszú órák után sem válik kényelmetlenné. A plexi öt fokozatban állítható, és a szél- és esővédelem is kiváló. A széles kormánnyal a szűkebb kanyarok is könnyen vehetők, és a motor városban is ügyesen mozog. A túrázás szerelmesei értékelni fogják, hogy a kerékpáron már tömlő nélküli abroncsok találhatók.

A Honda CRF1100L Africa Twin DCT váltóval 7 849 000 forintért kapható, míg a hagyományos váltós verzióért körülbelül félmillióval kevesebbet kell fizetni. A DCT váltó szerkezetileg nem sokban tér el a hagyományos váltótól, de két, egymástól független kuplungot használ, amelyek egy-egy szervómotor segítségével váltanak a fokozatok között.