Még nem fújt ki teljesen az X generációsok kedvenc játszótere

Összegyűltek a Facebook vezérek, hogy megvitassák, hogyan csábítsák vissza a fiatalokat a platformra, mivel az Instagram és a TikTok elcsábította a tiniket és a fiatal felnőtteket, de a Facebook vezetői szerint még van remény a megújulásra.

A Facebookon manapság főként az Y és X generációsok találhatók meg, a fiatalabbak szerint ez egy ciki és ósdi hely, amit Boomerbooknak is neveznek. Halász Judit énekesnő-színésznő szavaival élve, aki már csak az idősebbek körében ismert, mindig a fiataloknak van igazuk.

A Facebook vezetői is tisztában vannak ezzel, és nemrégiben közzétették, hogy az amerikai és kanadai 18–29 évesek kezdenek visszatérni a platformra, köszönhetően a Marketplace, a Csoportok és a Dating fejlesztéseknek, de a még fiatalabb alfák továbbra is távol maradnak.

A 20 éves Facebooknak fejlődnie kell, hogy a következő generációk is rajta lógjanak. Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a Meta szembeszáll a ChatGPT egyeduralmával, és az ősszel bemutatott Meta AI–asszisztens beépül az Instagramba, a Facebookba, a WhatsAppba és a Messengerbe. Emellett a Meta csendben bevezet egy új „Közösségek” (Communities) funkciót a Messengeren, amely több csoportos csevegést tömörít egy helyre akár 5000 felhasználó számára, lehetővé téve a szervezettebb és strukturáltabb kommunikációt privát csoportok között, anélkül, hogy ehhez egy Facebook-csoportra lenne szükség.

A Facebook vezetői elhatározták, hogy összekapják az oldalt és visszacsábítják a friss generációkat. Tom Alison, a Facebook vezetője kijelentette, hogy mindenkit be akarnak vonzani, de a Z generációra építkeznek, akik a bázist jelentik. A mai negyvenesek-ötvenesek életük döntő pillanatait tették közzé a közösségi hálón, és ezeket az emlékeket időről-időre újraposztolják.

A Meta csoport vezetői bemutatták új stratégiájukat, amely a fiatalokat célozza meg és optimalizálja a mesterséges intelligencia használatát. A cég képviselői a jövőbeli fejlesztésekről is beszámoltak, kiemelve a Z generációsokkal való újra megtalálását célzó nyelvet és a tartalomkészítők díjazását, valamint az AI eszközök által megkönnyített fotószerkesztést és tartalomírást.

Néhány kritikusabb résztvevő szerint a rendezvény visszafelé sült el, mivel csak az derült ki, hogy a Facebook az Instagram szegény vidéki rokonak tűnik, és a vezetők túl idősek ahhoz, hogy megértsék a fiatalabb generációk trendjeit és stílusát. A rendezvényen kapható logós táskák ódivatúnak, a workshopok idejét múltnak tűntek, ami a boomerekre jellemző: azt hiszik, megértik a fiatalokat, de éppen ezért válnak idegesítővé és nevetségessé.