A legújabb plugin hibrid VW Golf 143 kilométert tud villannyal, miközben a VW a belsőégésű motorokba is milliárdokat fektet

A Volkswagen elindította a frissen ráncfelvarrott 8-as Golf külsőleg tölthető változatainak értékesítését, melyek kombinált hatótávja meghaladja az 1000 kilométert, de a cég továbbra is jelentős összegeket fektet a belsőégésű motorok fejlesztésébe.

A zöld rendszámos új Volkswagen Golf két különböző kivitelben érhető el a piacon. A Golf eHybrid németországi alapára 44 240 euró, ami körülbelül 17,3 millió forintnak felel meg, és jelenleg Magyarországon még nem kapható. Az új plugin hibrid Golf 1,5 literes turbós benzinmotorra épül, és hatfokozatú duplakuplungos DSG automata váltóval rendelkezik.

Az eHybrid változat 204 lóerős összteljesítménnyel büszkélkedhet, és akkumulátorának nettó kapacitása 19,7 kWh-ra nőtt, ami lehetővé teszi, hogy akár 143 kilométert is megtegyen elektromos üzemmódban. Emellett a töltési teljesítmény is jelentősen megnőtt: AC töltés esetén a korábbi 3,6 kW-ról 11 kW-ra.

A sportosabb Golf GTE modell teljesítménye 272 lóerőre emelkedett, a 0-100 km/h gyorsulási ideje pedig 6,6 másodpercre csökkent, miközben a végsebessége 230 km/h-ra nőtt. Az új GTE 131 kilométeres elektromos hatótávval rendelkezik, és Németországban 46 745 eurós, azaz körülbelül 18,2 millió forintos indulóárral kerül piacra.

Összehasonlításképpen, az új 265 lóerős GTI sportmodell 44 505 eurótól (17,4 millió forint) kezdődik, míg a 200 lóerős dízel GTD a facelift után már nem elérhető.

Mindeközben a Volkswagen 60 milliárd eurót (23,4 ezer milliárd forint) irányított át a belső égésű motorok fejlesztésére a korábban az elektromos átállásra elkülönített 180 milliárd eurós (70 ezer milliárd forint) büdzséből. Ez a lépés azt mutatja, hogy a cég továbbra is komolyan veszi a hagyományos technológiák fejlesztését, annak ellenére, hogy korábban a belső égésű motorokat "régi technológiának" nevezte. Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója szerint „A jövő elektromos, de a múlt még nem ért véget”.