Az új Lada Iskra bemutatkozik

Az AvtoVAZ bejelentette legújabb modelljét, az Iskrát, amely a Granta utódjaként és a Vesta közé pozicionálva, 2025 elejétől lesz elérhető a piacon.

Az új Lada Iskra a már jól ismert X-Design formatervet követi, amely a Vesta modellen is megfigyelhető volt, és a Dacia Logan vonásait is magán viseli. A modern globális Renault CMF-B platformra épülő autó szedán és kombi változatban kerül majd forgalomba.

Az Iskra alapmodellje egy 90 lóerős, 1,6 literes 8 szelepes szívó benzinmotort kap, amelyet 5 fokozatú kézi váltó egészít ki. A magasabb felszereltségi szinteken egy 106 lóerős, 1,6 literes 16 szelepes motor lesz megtalálható, melyhez 6 fokozatú kézi, vagy választhatóan fokozatmentes automata váltó társul.

A Togliattiban tervezett sorozatgyártású Iskra fejlesztésére 23 milliárd rubelt fordítottak, azonban az autó végleges árazása egyelőre nem ismert. A háborús szankciók miatt a gyártónak közel 400 új alkatrészt kell gyártania, hogy az Iskra sorozatgyártható legyen. A kisebbik testvér, a Granta jelenlegi oroszországi ára körülbelül 2,9 millió forint, míg a nagyobb Vesta alapára 5,1 millió forintnak megfelelő összegben van megállapítva.

A Nemzetközi Gazdasági Fórumon kiállítottak egy tisztán elektromos meghajtású Lada Nivát is, amely elvileg nem kerül gyártásba, viszont a benne levő technológia a jövőben felhasználásra kerülhet. Az e-Niva egy 82 lóerős villanyautó, amiben megmaradt a kapcsolható összkerékhajtás, így 163 lóerősre képes. Egy 34 kWh-ás lítium-ion akkumulátor van benne, amivel elméletileg 175 kilométert lehet megtenni.