Francis Ford Coppola újra botrányok középpontjában

Francis Ford Coppola, az olasz származású rendező, aki karrierje során többször is saját zsebből finanszírozott nagy költségvetésű filmeket, nemrégiben a Megalopolis című alkotásával tért vissza, amelyet már évtizedek óta szeretett volna megvalósítani. A Cannes-ban bemutatott film ellenére a forgatás során több botrány is kirobbant, többek között tömeges elbocsátások és zaklatási vádak érték a rendezőt.

Francis Ford Coppola, aki évtizedek óta a legjobb filmrendezők közé tartozik, ismét bebizonyította hozzáértését a májusban bemutatott Megalopolis című filmmel, de a siker árnyékában több botrány is felmerült. A 85 éves rendező, aki az Apokalipszis most és A keresztapa-trilógia alkotójaként ismert, saját bevallása szerint mindig is önfejű volt és saját művészeti kifejezésére koncentrált, ami nem egyszerűvé teszi a tevékenységét.

A Megalopolis Coppola álomprojektje, amelyet már több mint 40 éve szeretett volna elkészíteni, és ez volt az első filmje a 2011-es Twixt óta. A rendező híresen nagy összegeket áldoz filmjeire, és a Megalopolis esetében is 120 millió dollárt fektetett be, amiért még birtokait is eladta.

A film körüli pletykák és botrányok ellenére a szakértők szerint Coppola ismét bizonyította hozzáértését. Azonban a forgatás során több stábtagot is elbocsátottak, és többen önként távoztak a produkciótól, ami különösen aggályos volt, tekintettel a film számos speciális effektjére.

A The Guardian cikkében kiderült, hogy a stáb többször is problémába ütközött az öntörvényű rendezővel, aki szerint vagy meg kell tanulni kezelni a módszereit, vagy nem kell együtt dolgozniuk. Emellett zaklatási vádak is felmerültek, amelyek szerint Coppola több női statisztát is megpróbált megcsókolni a forgatás során. Egy executive producer, Darren Demetre szerint azonban a projekt során nem érkeztek panaszok zaklatásra vagy rossz viselkedésre.

Coppola a New York Times újságírójának Cannes-ban elmondta, hogy bár tudta, hogy a Keresztapa filmek hatalmas siker lesznek, nem akart a gengszterfilmeknél megragadni, mivel mindig új témák iránt érdeklődött, és nem volt rest váltani, még ha nem is népszerű történetről volt szó. A rendező hangsúlyozta, hogy filmjei sikere abban rejlik, hogy mindig új stílust talált.