Új kampány a fiatal brit választók bevonásáért

Egy brit reklámügynökség különleges módszerrel igyekszik motiválni a fiatalokat a júliusi parlamenti választásokon való részvételre, azzal az üzenettel, hogy a szavazás szexibbé tesz.

Nagy-Britanniában július 4-én kerül sor a parlamenti választásokra, és a Staatchi & Staatchi reklámügynökség egyedi kampánnyal próbálja meggyőzni a fiatalokat a szavazás fontosságáról. A kampány egyik kulcsüzenete, hogy a szavazás növeli az ember vonzerejét, legalábbis ezt sugallja az ügynökség által készített kutatás. A 18-24 éves korosztály 40 százaléka szerint vonzóbbak azok, akik rendszeresen élnek a szavazati jogukkal, és több mint fele intelligensebbnek is tartja őket, míg több mint egyharmaduk megbízhatóbbnak véli a szavazókat.

A kutatás továbbá a szavazók és a nem szavazók randevúzási szokásait is elemezte. A válaszadók 20 százaléka úgy véli, hogy a nem szavazók hajlamosabbak udvariatlanságra a pincérekkel szemben, és 21 százalékuk szerint a nem szavazók azok, akik az első randin dominálnak és csak magukról beszélnek.

A kampány hatására készült statisztikák is figyelemre méltóak: a 18-34 évesek közel fele vett részt a 2019-es választásokon, míg a 65 év felettiek közel 80 százaléka járult az urnákhoz. Az ügynökség reményei szerint a kampány hozzájárulhat a fiatalabb korosztály nagyobb részvételéhez a közelgő választásokon.