Elektromos méregzsák: már kapható a szupersportos VW ID.3 GTX és az új ID.7 GTX

A Volkswagen ID.3 modellcsaládjának legújabb tagja, a sportos ID.3 GTX már elérhető, amely kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, és a VW most bemutatta az ID.7 GTX-t is, amely még több lóerővel és gyorsabb gyorsulással büszkélkedhet.

A VW Golf méretkategóriájában versenyző ID.3 új csúcsmodellje a 0-100 km/h gyorsulást mindössze 5,9 másodperc alatt teljesíti. A Volkswagen már meg is kezdte az ID.3 GTX forgalmazását, bár Magyarországon egyelőre nem kapható. A német piacon a sportos villanykompakt indulóára, amely tartalmazza a 19 százalékos helyi adót, 50 795 euró, ami körülbelül 19,8 millió forintnak felel meg.

A GTX modell 20 colos egyedi kerekeken gördül, és egy sportos utastérrel, valamint magas alapfelszereltséggel büszkélkedhet. A hátsó kerekeket hajtó villanymotor 285 lóerős teljesítményt és 545 Nm nyomatékot produkál.

Az ID.3 GTX elektronikusan korlátozott végsebessége 180 km/h. Az új, nettó 79 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP-szabvány szerint akár 604 kilométeres hatótávolságot is képes biztosítani, és a töltése is gyors: 10-ről 80 százalékra mindössze 26 perc alatt tölthető fel.

A még erősebb, 326 lóerős ID.3 GTX Performance változat, amely 5,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet és akár 200 km/h-s végsebességgel is képes száguldani, jelenleg még nem elérhető, és az árát sem hozták nyilvánosságra.

Az ID.3 alapmodellje, a 204 lóerős, 429 kilométeres hatótávval rendelkező Prime változatot Magyarországon 18,4 millió forintos indulóáron kínálják, amit mi is alaposan leteszteltünk.

A Volkswagen nemrégiben bemutatta az ötajtós ID.7 54 extra lóerőt kapott, elképesztően gyorsuló sportos új csúcsmodelljét, az ID.7 GTX-t. A márciusban debütált ID.7 GTX Tourer villanykombi szedán testvérmodellje, az ID.7 GTX 340 lóerős duplamotoros összkerék-hajtást vonultat fel, és 5,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást.

A kívül-belül sportos hangulatú, magas alapfelszereltségű, 20 colos kerekeken gördülő és 532 literes csomagterű újdonság végsebessége mindkét esetben 180 km/h-ra van korlátozva. A 200 kW-os DC-töltővel 10-ről 80 százalékra ideális esetben 26 perc alatt feltölthető nettó 86 kWh-s akkumulátor 595 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.

Az ID.7 GTX 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapára 63 155 euró (24,8 millió forint), az ID.7 GTX Tourer pedig 63 955 eurón (25,1 millió forint) nyit, míg a 286 lóerős hátsókerék-hajtású ID.7 magyarországi alapára jelenleg 23,5 millió forint.