Az új korszak kezdete: bemutatkozik az új BMW 1-es sorozat

Megérkezett a BMW kompakt modelljének vadonatúj negyedik generációja, mely most először "i" betűjelzés és kézi váltó nélkül támad.

A BMW 2004 óta gyártott 1-es sorozata több mint 1 millió darabban talált gazdára, és most az F70 típusjelzésű negyedik generációval lép a piacra. Az új 1-es BMW hosszabb és magasabb lett elődjénél, méretei 4,36 méter hosszúságúra és 1,46 méter magasságúra nőttek, míg a szélessége és tengelytávja változatlan maradt.

A Lipcsében gyártandó új modell műszerfala a BMW-re jellemző designelemeket ötvözi egy 10,25 colos digitális műszeregységgel és egy 10,7 colos érintőkijelzővel, amely az OS 9 operációs rendszert futtatja. A kezelőszervek számát minimalizálták, hogy a vezetői élmény még inkább a digitális világra koncentráljon.

A csomagtér alapvetően 380 literes, de a hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1200 literesre is bővíthető. Bizonyos verziók esetében azonban a csomagtér 300 és 1135 liter közötti értékek között mozog.

Az új generációval eltűnt az "i" betűjelzés a típusnevekből, így a benzines alapmodell mostantól 120-as jelzést visel. A 120-as modell 170 lóerős, 1,5 literes 3 hengeres turbós benzines motorral rendelkezik, amely 7,8 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 0-ról 100 km/h sebességre.

A dízel alapmodell a 118d jelzést kapta, 150 lóerős 2 literes 4 hengeres turbódízel motorral, míg a 120d változat 163 lóerőt produkál. A 0-100 km/h gyorsulásuk rendre 8,3, illetve 7,9 másodperc.

A benzines csúcsmodell az M135 xDrive, amely Európában 300 lóerős, míg a világ többi részén 317 lóerős teljesítményt nyújt. A jövőben várhatóan érkezik a 116-os alapmodell, valamint az összkerék-hajtású 123 xDrive kivitel is. Az M135 xDrive különlegessége, hogy a többi benzines és dízel kivitelhez képest látható kipufogóvégződésekkel rendelkezik, míg a többi modellnél rejtett módon alakították ki a kipufogó rendszert.

Az új 1-es BMW összes változatát hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik, és a kézi váltó már nem része a kínálatnak. A sorozatgyártás októberben kezdődik, az árak még nem ismertek. A kifutó típus 136 lóerős 11i verzióját jelenleg 12,3 millió forintos alapáron kínálják Magyarországon. Az M135 xDrive 400 Nm-es csúcsnyomatékú összkerék-hajtású csúcsmodell 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. A forgalmazás ősszel kezdődik meg, az árak egyelőre ismeretlenek.