A Ford 2026-tól önvezető autókat tervez

A Ford Motor Company vezérigazgatója, Jim Farley szerint a vállalat 2026-ban 3. szintű autonómiát kínál majd járműveiben, ami lehetővé teszi, hogy a vezetők teljes mértékben átadják a vezetést az autónak. Farley a Bloombergnek adott interjúban beszélt a továbbfejlesztett BlueCruise funkcióról, amely már tesztelés alatt áll és ígéretes eredményeket mutat.

A Ford jelenlegi BlueCruise rendszere egy 2-es szintű önvezető technológia, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy rövid időre eltereljék figyelmüket a vezetésről, de ha a rendszer érzékeli, hogy a vezető hosszabb ideig nem figyel, figyelmeztető jelzést ad és kikapcsol. A 3. szintű autonómia esetén azonban a vezetőknek már nem kell részt venniük a vezetési folyamatban, és akár aludhatnak is vezetés közben.

A BlueCruise rendszer hibrid megközelítést alkalmaz, kamerák és radar segítségével követi a környezetet, de csak az előre LIDAR-ral feltérképezett útvonalakon működik. A Ford szerint a rendszer az USA és Kanada autópályáinak mintegy 97 százalékán már működik.

Farley szerint a Ford új önvezető technológiája akár 128 km/h sebességgel is képes lesz haladni, ami jelentősen meghaladja a Mercedes-Benz 3-as szintű rendszerének 64 km/h-s sebességkorlátját. Azonban a Ford hangsúlyozza, hogy a BlueCruise csak jó időben lesz biztonságos használni, és a rendszer két halálos balesetét követően jelenleg szövetségi vizsgálat is folyik.

A Tesla, amely korábban az önvezető technológia éllovasának számított, kamerákra támaszkodik az önvezető autóiban. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat robottaxikat tervez bevezetni, amelyek állítólag egy még meg nem jelent, olcsó Model 2 EV alapjaira épülnek. A Tesla tervei szerint ezek a robottaxik emberi vezető nélkül szállítanák az utasokat, ami arra utal, hogy a 3-as szintű autonómia a Tesla számára is fontos lehet a közeljövőben.