A telefontársaságok állnak az élre a behajtások terén
Több százezer tartozás adatai alapján kiderült, hogy Magyarországon nem a bankok, hanem a telefontársaságok próbálják behajtani a legtöbb kintlévőséget. Az EOS Csoport által végzett felmérés szerint a magyarok leginkább a telefon- és internetdíjaikat nem fizetik be időben.
A vizsgált több mint 500 ezer be nem fizetett számla adatai alapján a telekommunikációs cégek a fedezetlen ügyek 43,2 százalékában kérik a tartozás rendezését. Ezzel szemben a bankok a második helyen állnak, az ügyek 38,6 százalékában ők állnak a hátralékok mögött, míg a közüzemi szolgáltatók 17,6 százalékkal következnek a listán.
A tartozások rendezése leggyakrabban banki átutalással történik, ennek aránya közelíti a 84 százalékot. A maradék részben többnyire postai csekkes befizetésről van szó, míg a készpénzes befizetések aránya mára egy ezrelék alá csökkent.