Lájkbajnokság: két, csak két legény van talpon a vidéken

Nyakig benne vagyunk a választási kampányban, ami idén leginkább úgy néz ki, mint egy Minimax-maratonba oltott Speak the Hungarian rapper-videóklip végtelenítve. Most megpróbálunk ennél kicsit mélyebben is körülnézni a közösségi média közéleti-politikai csataterein, a politikusok és utánfutóik aktivitását, népszerűségét elemezve.

Először jöjjön a szokásos toplistánk, ennyi interakciót produkáltak a hazai politikusok a Facebookon májusban: Magyar Péter 3 696 000 interakcióval vezet, míg Orbán Viktor 1 632 000 interakcióval a második helyen áll. Őket követi Szentkirályi Alexandra, Szijjártó Péter és Karácsony Gergely.

Az elmúlt hónapokban a Lájkbajnokság egyetlen óriási Magyar–Orbán-meccsé vált, ahol Magyar zsinórban harmadszor megdöntötte a havi rekordot. Magyar és Orbán ketten nagyjából annyi interakciót termeltek a hónapban, mint mögöttük a teljes mezőny, 120 politikus összesen.

Magyar Péter országjárása és annak élő streames közvetítése nagy ötlet volt, ami folyamatos érdeklődést generált. A választás napja előtti nagy erődemonstráció a Hősök terén lesz a következő menet, majd jön a választás. A Fidesz oldalán kevesebb a kérdőjel, ott bármilyen eredmény születik is a választáson, azt hatalmas győzelemként fogják kommunikálni.

Magyar Péter követőtáborának növekedése májusban 34 ezer volt, áprilisban 44 ezer. Vitézy Dávid most először szerepel a toplistán, de továbbra is elmarad két főpolgármester-jelölti riválisától. Deutsch Tamás fideszes EP-listavezetőként a 20. helyig jutott.

A politikai hirdetések töménysége elviselhetetlen volt a facebookos hírfolyamokban májusban. Csak a toplistás szereplők 876 millió forintot égettek el a hónapban a fideszes narratívák sulykolására.

A legnépszerűbb posztok toplistáján Orbán uralkodik, ahol a legnépszerűbb posztjait milliós reklámköltéssel terítették. A nevető emojiknál Orbán közel 25 ezret kapott csak a háborúba belekényszerítős posztjára, összesen 436 ezer ilyet kapott a hónapban.

A virális posztok toplistáján három női politikus a dobogón van, Dúró Dóra, Szentkirályi Alexandra és Vitályos Eszter vezetnek. Magyar Péter előnye továbbra is hatalmas a legértékesebb interakciók versenyében.

Az Instagramon Magyar Péter vezet 339 000 interakcióval, Orbán Viktor a második 287 000 interakcióval, őket követi Karácsony Gergely, Szijjártó Péter és Hadházy Ákos. Nagy István agrárminisztert diszkvalifikálták, mivel anomáliák miatt felfújták az eredményeit.

A Megafon jól hasít a propagandaoldalak különversenyében, ahol Deák Dániel/Megafon vezet 413 000 interakcióval, Bohár Dániel/Megafon a második 315 000 interakcióval.

: Ez volt a Lájkbajnokság 117. epizódja, a sorozat korábbi cikkeit itt olvashatja.