A magyarok több kávét fogyasztanak

A magyar kávéfogyasztás növekedésnek indult az idei év első négy hónapjában, ellentétben a korábbi csökkenő tendenciával. Tavaly a gazdasági helyzet hatására csökkent a kávépiac forgalma, azonban idén a növekedés jelei mutatkoznak - tájékoztatott Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkoholok üzletágának igazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón.

A Nielsen piackutató adatai szerint a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke, amely magában foglalja a szemes, őrölt és kapszulás kávékat (kivéve az instant kávékat), 2023 májusa és 2024 áprilisa között 75 milliárd forintot ért el, a forgalom pedig 14,4 ezer tonna volt. Az őrölt kávék képviselték a forgalom mintegy 60 százalékát.

Az idei év első négy hónapjában a kávépiac mennyiségben 1,8, értékben pedig 5,7 százalékkal bővült a 2023-as azonos időszakhoz képest. A Coca-Cola HBC Magyarország a prémium szegmensben van jelen a Costa Coffee és Caffé Vergnano márkákkal, amelyek a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát képviselik, és 2,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. A társaság a HORECA szektorban, különösen a prémium kávék terén, az első három szereplő között van.

A Costa Coffee idén frissíti az arculatát, amelyhez egy művészeti pályázatot is bejelentettek. A nyilvánosan elérhető cégadatok alapján a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételre tett szert, míg az előző évben ugyanez a szám 166,255 milliárd forint volt. Az adózott eredménye mintegy 200 millió forinttal nőtt, 3,825 milliárd forintot ért el.