A labdarúgó Európa-bajnokság hatása a német kiskereskedelemre

A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének jelentése szerint a labdarúgó Európa-bajnokság nem hoz jelentős fellendülést a német kiskereskedelem számára, bár az ágazat üzleti hangulatindexe májusban enyhe javulást mutatott.

Az ifo intézet adatai alapján a német kiskereskedelem üzleti hangulatindexe májusban mínusz 13,3 pontra emelkedett az áprilisi mínusz 14,5 pontról. Az intézet szakértője, Patrick Höppner szerint a labdarúgó Európa-bajnokság pozitív hatását elsősorban csak a szupermarketek, az italkereskedések és a sport szaküzletek érezhetik.

A kiskereskedelem aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor májusban is változatlanul mínusz 2,1 ponton állt. A vállalatok üzleti várakozásai ugyan javultak, de a pesszimizmus továbbra is jelen van az ágazatban. A barkácsáruházak, a kerékpár-kereskedések, valamint az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők helyzetértékelése kedvezőbb lett májusban, míg a gépjármű-kereskedők és az élelmiszer-kiskereskedők is javulást tapasztaltak. Ezzel szemben a bútorüzletek és a szórakoztatóelektronikai cikkeket árusító kereskedések továbbra is borús képet festenek.

Patrick Höppner hozzátette, hogy rövid távon az árak emelkedése várható a kiskereskedelem több szegmensében, különösen az élelmiszer-kiskereskedelem és az elektronikai cikkek, háztartási gépek terén. Ugyanakkor a kerékpárok és szórakoztatóelektronikai termékek árai a közeljövőben csökkenhetnek.