Ki nevetett a végén? – Ítélet született a Nike-Adidas perben

Az Adidas 2022-ben indított védjegybitorlási pert a Nike ellen, amiért az amerikai cég bizonyos ruhái dizájnjánál a márkajelzésükre emlékeztető három csíkot használta. A német sportszergyártó vállalat elsőfokon nyert, azonban a másodfokú ítélet szerint a Nike mégis használhatja a vitatott dizájnelemeket.

2022-ben az Adidas védjegybitorlási pert indított a Nike ellen, mert az amerikai vállalat két és három csíkot használt bizonyos nadrágjainak dizájnjain, ami a német cég márkajelzésére emlékeztetett. Az Adidas a pert azután kezdeményezte, hogy öt, a saját márkajelzésére emlékeztető terméket dobott piacra a Nike. A három párhuzamos csík az Adidas védjegyének számít.

A német sportszergyártó vállalat korábban a Black Lives Matter sárga háromcsíkos logója ellen is pert indított, de a rasszizmus vádja miatt visszavonták a keresetet.

A düsseldorfi regionális bíróság elsőfokon megtiltotta a Nike-nak, hogy a német versenytárs márkajelzésére emlékeztető design megoldással éljenek. Azonban a düsseldorfi regionális bíróság másodfokú ítélete értelmében az amerikai cég négy vitatott termék esetében mégiscsak használhatja a csíkokat. A fennmaradó egy modell tekintetében továbbra is érvényben marad a tilalom.