Komoly veszteségek az Aldinál és a Sparnál, a Penny viszont nyereséges

Komoly veszteséget könyvelt el a Spar és az Aldi a tavalyi évben, míg más kiskereskedők, mint a Penny és az Auchan nyereségesek maradtak – derült ki a nemrég közzétett céges beszámolókból. A Spar Magyarországon önálló vállalkozásként és franchise-ként is jelen van, és a franchise-üzletekkel együtt 1023 milliárd forintos forgalmat ért el, amelyből 882,7 milliárd forint az önálló vállalkozás része. A cég 18,3 milliárd forintos veszteséget szenvedett el, ami jelentősen meghaladja az előző év 13,1 milliárd forintos veszteségét. Heiszler Gabriella, a Spar ügyvezető igazgatója szerint a veszteség oka a kormány által kivetett magas kiskereskedelmi különadó.

Az Aldi esetében is hasonló a helyzet, a német diszkontlánc 2022-ben 490 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, ami az inflációval megegyező mértékben nőtt az előző évhez képest. Azonban míg 2022-ben még hatmilliárdos profitot értek el, 2023-ban már 9,5 milliárd forintos veszteséget szenvedtek el, ami különösen meglepő, tekintettel arra, hogy az Aldi utoljára 2014-ben volt veszteséges.

Ezzel szemben a Penny Market pozitív eredményeket ért el, az árbevételét infláció felett, körülbelül 20 százalékkal tudta növelni, 2022-ben 403 milliárd forintról 2023-ban 487 milliárd forintra. Tavalyelőtt még minimális veszteséget produkáltak, de 2023-ban ötmilliárdos adózás előtti eredménnyel zárták az évet.

Az Auchan is hasonlóan pozitív fordulatot élt meg, az árbevételük infláció alatti mértékben emelkedett 354 milliárdról 368 milliárd forintra. Az eredményük azonban jelentősen javult, mínusz 1,7 milliárdról plusz 580 millió forintra, így pozitív évet zárhattak.

A többi kiskereskedelmi lánc eredményei a következő hetekben válnak majd ismertté. Heiszler Gabriellával, a Spar ügyvezető igazgatójával nemrég készült interjú itt olvasható.