Új Pirelli gumikeverékek a Forma-1 izgalmának fokozására

A Pirelli, a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, lágyabb gumikeverékek bevezetését tervezi, hogy növelje a versenyek izgalmát és jobban alkalmazkodjon az új helyszínekhez.

A Pirelli jelenlegi öt gumiabroncsból álló választékát a pilóták kritizálják, mondván, hogy azok csak rövid ideig működnek jól, gyorsan kopnak, és nem megfelelőek az új, utcai pályákhoz. A gyártó 18 colos abroncskínálata öt slick keveréket tartalmaz, valamint intermediate és full wets keverékeket a rossz időjárásra. A keményebb abroncsok lassabbak, de tartósabbak, míg a lágyabbak jobb tapadást biztosítanak, de gyorsabban kopnak. A Pirelli most a gumiabroncsok túlmelegedése ellen keresi a megoldást, és a lágyabb keverékek bevezetésével a versenystratégia nagyobb változatosságát szeretné elérni.

A milánói székhelyű gyártó a franciaországi Circuit Paul Ricard pályán tesztelte az új keverékeket a Ferrari versenyzőivel, Charles Leclerc-rel és Carlos Sainz-zal. Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója elmondta, hogy a cél egy új C6-os keverék bevezetése, amely még lágyabb, mint a jelenlegi leglágyabb C5-ös keverék. Isola szerint a naptárban egyre több utcai pálya szerepel, amelyek lágyabb keverékeket igényelnek.

A Pirelli minden egyes nagydíjra három különböző keveréket választ ki, figyelembe véve a pálya jellemzőit és az éghajlati viszonyokat. A kemény, közepes és lágy keverékek mellett az intermediate és full wet abroncsok is rendelkezésre állnak az esős időjárásra. A lágy keverékek ideálisak a kvalifikációs futamokra, míg a közepes és kemény keverékek a versenytáv során lehetnek előnyösek.

A Pirelli jelenleg a Forma-1 egyetlen gumiszállítója, és szerződése 2024-ig érvényes. Lewis Hamilton, a Mercedes hétszeres világbajnoka az idei választékot a legrosszabbnak nevezte, amellyel valaha versenyzett. A 2024-es szezon a jövő hétvégén folytatódik a Kanadai Nagydíjjal Montrealban.