Orbán Ráhel hegyvidéki luxusbababoltjának jelentős árbevétel-növekedése és további veszteségek

Az Odu Store Kft., Orbán Ráhel 12. kerületi bababoltja jelentős árbevétel-növekedést ért el, 73 millió forintról 130 millió forintra növelve azt. A vállalkozást a miniszterelnök lánya 2021 nyarán hozta létre, és a bolt két évvel ezelőtt, májusban nyitotta meg kapuit.

A 2022-es év során, bár a cég árbevétele majdnem megduplázódott, a veszteség is tovább emelkedett, -55,6 millió forintról -80,4 millió forintra. A cég a foglalkoztatottak számát is növelte: míg 2022-ben egyetlen alkalmazottat foglalkoztattak, addig jelenleg öt munkavállaló áll a cég alkalmazásában. A személyi jellegű ráfordításokra összesen 34,5 millió forintot költöttek, ami 150 százalékkal több az előző évinél.

Az anyagjellegű kiadások is jelentősen megnőttek, 110 millió forintról 168,7 millió forintra emelkedtek. A kiadások növekedésének hátterében részben a szántódi BalaLandben tavaly nyáron nyitott újabb boltnak köze lehet.

A cég saját tőkéje a 2022-es 54 milliárdos mínusz után pozitívba fordult, ami Orbán Ráhel korábbi kölcsönadásának köszönhető. A mérlegben megjelent egy 140 millió forintos lekötött tartalék is, ami valószínűleg a tulajdonos pótbefizetése lehetett, hiszen ennek hiányában a saját tőke mínuszba csúszott volna, amit a számviteli jogszabályok nem engednek meg.

A családban más vállalkozások jobban teljesítenek, például Orbán Ráhel férje, Tiborcz István BDPST-je 8,8 milliárd forintos profitot ért el, bár ez az ő számukra gyenge évnek számított.