Aldi: Brutális veszteség a magyar piacon

Az Aldi Magyarország Bt. jelentős bevételnövekedést ért el 2023-ban, azonban a vállalat veszteséges maradt, ami a friss beszámolóból derült ki. Az inflációhoz hasonló mértékben, 17,5 százalékkal nőtt a bevétele, de az adófizetési kötelezettsége meghaladta a 20 milliárd forintot.

A vállalat bevétele a tavalyi évben 490,2 milliárd forintra nőtt az előző évi 417,1 milliárd forintról, ami közel azonos a tavalyi 17,6 százalékos inflációs rátával. Az anyagjellegű ráfordítások 424,1 milliárd forintra emelkedtek, amely 19,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ezen belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 361,9 milliárd forintot tett ki. Ez azt mutatja, hogy az Aldi nyereségessége csökkent, mivel a bevétel-ELÁBÉ-arány 2022-ben 72,1 százalék volt, míg 2023-ban 73,8 százalékra nőtt, ami arra utal, hogy a beszállítói áremeléseket nem sikerült teljes mértékben áthárítani a fogyasztókra.

A fizikai dolgozók teljes bérköltsége 26,1 százalékkal, a szellemi foglalkoztatottaké pedig 26,5 százalékkal nőtt, összességében elérve a 40,9 milliárd forintot.

Az üzemi eredmény drasztikusan, a korábbi 27 millió forintról -13,4 milliárd forintra esett vissza, azonban a pénzügyi műveletek pozitív eredménye enyhített a helyzeten, így a cég végül 9,5 milliárd forintos veszteséggel zárta az évet.

Az Aldi Magyarország Bt. utoljára 2014-ben volt veszteséges, az azt követő 8 évben folyamatosan pozitív egyenleggel rendelkezett. A vállalat kimutatása szerint 23,9 milliárd forint adót fizettek, amelynek jelentős részét a szektorális különadó tette ki.