Palkovics László nem ért egyet Lázár János terveivel az M76-os autópálya kapcsán

Palkovics László, a korábbi innovációs és technológiai miniszter, nyíltan kritizálta Lázár János múlt heti bejelentését, amely szerint a kormány az M76-os út helyett az M74-es út fejlesztését részesítené előnyben.

Palkovics szerint az M76-os autópálya megépítése stratégiai jelentőségű, mivel ez biztosítaná a sármelléki repülőtér és a Keszthely-Hévíz térség autópálya-hálózatba való bekötését. Kiemelte, hogy ezek a tervek sérülnének, ha az útvonalat Nagykanizsán keresztül vezetnék Zalaegerszegre az M7-es autópályáról, és így egy befejezetlen autópálya maradna hátra.

Lázár János, aki a múlt csütörtöki nagykanizsai fórumon jelentette be a változást, szerint a kormány a korábban tervezett gyorsforgalmi fejlesztés helyett a 74-es utat bővítené kétszer két sávos autópályává. Ennek következtében a zalaegerszegiek csak Nagykanizsa érintésével juthatnának el Budapestre, ami jelentős, körülbelül 48-50 kilométeres kerülőt jelentene az eredeti tervekhez képest. Az M76-os autópálya egy része már elkészült, az M7-estől Zalaegerszegig tervezett 55 kilométeres szakaszból 8,6 kilométert már átadtak. A maradék 44 kilométeres szakaszra, Zalaegerszeg és Fenékpuszta között, 2022 februárjában írták ki a tendert, de a kormány beruházási stopja miatt végül visszavonták a pályázatot.

Palkovics László szerint a Zala vármegyei térség gazdaságfejlesztési szempontjai nem indokolják, hogy a 76-os helyett a 74-es utat fejlessze a kormány. A korábbi miniszter szerint az M76-os autóút megépítését számos gazdasági szempont indokolja, és nem az, hogy Lázár János terve valósuljon meg.

Az építési és közlekedési miniszter a nagykanizsai kampányútján beszélt arról, hogy jobb, ha a zalaegerszegiek is „megbarátkoznak azzal a gondolattal, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet”. Viszont a 76-os út négysávosítása csak akkor fog megvalósulni, ha még több pénzük lesz.

Az M76-os autóút 44 kilométer hosszúságú, és mintegy 400 milliárd forintba kerülne a magyar adófizetőknek, ami minden idők legdrágább gyorsforgalmi fejlesztése lenne.