Ön is lassúnak találja a budapesti vonatokat? Itt a magyarázat a jelenségre

Különösen Zugló és Kőbánya között érezhető úgy, hogy „tötymörögnek” a vonatok. A MÁV információi szerint december óta sebességkorlátozás van érvényben ezen a szakaszon.

A budapesti Nyugati Pályaudvarról Cegléd irányába tartó vonatok idén év elejétől kezdve érezhetően lelassultak a fővárosi szakaszon. Az utasok közül többen úgy érzik, hogy a Zugló pályaudvar és Kőbánya-Kispest közötti távot akár biciklivel is gyorsabban megtehetnék, mint a vonatok.

A jelenség okát illetően a vonalon utazóknak létrehozott Facebook-csoportban többen a pálya állapotára tippeltek. Egyikük szerint a Kőalsó és Köki közötti szakaszon a vonat úgy dőlt jobbra-balra, mintha hintában ülne.

A MÁV sajtóosztályának tájékoztatása szerint a lassítás oka a pálya műszaki állapota, amely miatt a Nyugati pályaudvar–Zugló–Kőbánya-Kispest szakaszon a vonatok sebességét 2023. decembertől kellett csökkenteni.

A Városligeti elágazás és Kőbánya-Kispest között mindkét vágányon 60 km/órás, míg a Kőbánya-Teher állomáson 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben.

A MÁV tájékoztatása szerint a korlátozások felszámolásához a vasúti pálya teljes átépítése szükséges. Az érintett pályaszakasz az 1960-as évek végén épült át utoljára, és azóta nem történt átfogó rekonstrukció.

A vasúttársaság hozzátette, hogy a vonalszakasz átépítésének műszaki előkészítése megtörtént, és a rendelkezésre álló források erejéig ütemezetten hajtják végre a vasúti vonalszakaszok felújítását és karbantartását. Az Építési és Közlekedési Minisztériummal rendszeres és folyamatos egyeztetés folyik a szakasz felújításának finanszírozása érdekében.