A magyar borok sikere a nemzetközi piacon

A Tokaji Furmint és az Egri Bikavér vezetik a külföldön legkelendőbb magyar borok listáját, de a királyleányka és a szürkebarát is népszerű a Lidl áruházakban.

A magyar borok iránti külföldi érdeklődés nem csökken, különösen a Tokaji Furmint és az Egri Bikavér fajták iránt mutatkozik nagy kereslet. Nem csak a hagyományosan ismert borvidékek termékei kerülnek előtérbe, hanem az erdélyi származású királyleányka és a könnyed ízvilágú szürkebarát is megtalálható a külföldi Lidl áruházak polcain.

A Lidl már 2014 óta támogatja a magyar borok nemzetközi piacra jutását, és a „Lidl Wine Expo” rendezvényen keresztül segíti a hazai borászatokat és pincészeteket. Az elmúlt évtized során a vállalat 200 millió palack magyar bort értékesített külföldön, ami 90 milliárd forint bevételt jelentett a magyar beszállítók számára.

Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs cégvezetője elmondta, hogy míg a kezdetekkor évente 6 millió palack magyar bort adtak el, addig 2023-ban ez a szám már megközelítette a 29 milliót, ami ötszöröse a kezdeti mennyiségnek. A magyar borok elérhetősége is jelentősen bővült: a program indulásakor csupán 6 európai országban voltak kaphatóak, míg tavaly már 17 országban váltak elérhetővé.